پیگیری خرید

سفر به کیش در ماه محرم : (تور کیش ارزان محرم 1400)

تفریحات کیش در ماه محرم

با فرارسیدن محرم ، مردم با سیاه پوش کردن مساجد و شهر به استقبال  این ماه میروند و آیین های عزاداری در محرم هر سال در سراسر کشور عزیزمان با عشق و شور خاص مردم به سید و سالار شهیدان برگزار میشود.

رزرو هتل های کیش با تخفیفات ویژه در ماه محرم

هتل لیلیوم کیش در محرم

تلفن رزرواسیون : 02172806

هر گونه سوالی دارید تنها کافیست با ما در تماس باشید...

تور کیش در ایام محرم :

امسال نیز ماه محرم از اواخر مرداد ماه آغاز می شود که و تعطیلات روزهای عاشورا و تاسوعا را به همراه دارد و برای کسانی که شاغل هستند  زمان مناسبی برای گرفتن مرخصی و راهی شدن به جزیره کیش نیز می باشد. قیمت تور های کیش در این ایام نسبت به بقیه روزهای سال ارزان تر است و علت آن هم کم بودن تعداد مسافران و گردشگران است که به جزیره کیش سفر می کنند این خود نکته مثبتی است برای کسانی که می خواهند چند روزی از ترافیک و شلوغی شهر و محل زندگی خود دور باشند.

برای دریافت جدیدترین قیمت های تور کیش در این ایام با شماره های بالا تماس حاصل نمایید.

سفر در این ماه به جزیره کیش نیز حال و هوای مختص به خود را دارد. ساکنین ، این جزیره زیبا را سیاه پوش کرده و آماده سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) میشوند.

آداب رسوم ساکنین کیش در برگزاری مراسم ماه محرم

عزاداری در ماه محرم با آداب و رسوم های مختلفی در جزیره کیش برگزار میگردد ، زیرا اغلب ساکنین کیش ترکیبی از شهر های مختلف کشورمان با آداب و رسوم های مختلف هستند و هر کدام با روش ها و سنت های خود به عزا داری مشغول میشوند و به شیوه خود عزا داری میکنند.

در جزیره کیش تمام معابر ، خیابانها و میادین سیاه پوش شده و تمام شیعیان به سوگواری سرور و سالار شهیدان مشغول میشوند.

چند روز قبل از شروع ماه محرم از حال و هوای شهر میتوان نزدیک بودن به این ماه را فهمید تمامی مردم مخصوصا جوانان از چندین رو قبل در حال آماده سازی مساجد و تکایا و حسینیه ها هستند.

ساعات کاری بازار ها و مراکز خرید در ماه محرم

در دهه اول ماه محرم تمامی بازار ها و مراکز خرید تا ساعت 21 باز میباشند و در روز های عاشورا و تاسوعا تعطیل میباشند.

در ماه محرم برای رعایت شئونات اسلامی در هیچ کجای جزیره کیش همچنین رستوران ها ، کشتی های تفریحی جزیره کیش ، جنگ ها ، موسیقی زنده پخش نخواهد شد و تمامی مردم به سوگواری مشغول میشوند.

ساعات کاری تفریحات در ماه محرم

در ماه محرم تمامی تفریحات آبی کیش مانند : شاتل کیش ، فلای بورد ، بنانا کیش ، غواصی کیش و ... که غیر موزیکال هستند فعالیت میکنند به جز در روز های عاشورا و تاسوعا که تمامی آنها تعطیل میباشند.

رستوران ها موزیکال در ماه محرم

در ماه محرم رستوران های موزیکال طبق روال همیشه به کار خود ادامه میدهند و هیچ خللی در کار آنها ایجاد نمیشود با این تفاوت که پخش موزیک زنده در ایام محرم ممنوع میباشد.

تفریحات کیش درماه محرم

مراسم ماه محرم در جزیره کیش

مراسم سوگواری در این جزیره با حضور سخنرانان برجسته ای از جمله حجت الااسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و آیت الله موحدی کرمانی و همچنین حجت الاسلام ذوالنور برگزار میگردد.

هر شب افراد زیادی از گردشگران و ساکنین برای شنیدن سخنرانی در خصوص مسئولیت شیعیان در زنده نگه داشتن دین اسلام و فلسفه قیام عاشورا  در این مراسم حضور پیدا میکنند.

هر شب در آشپزخانه های حسینیه های و مساجد غذا پخت میشود و بین عزا داران حسینی توزیع میگردد. برخی هیئت ها نیز ایستگاه های صلواتی برپا میکنند و به توزیع چای ، شربت ، شیرکاکائو ، آب خنک ، و آش های نذری مشغول میشوند و همچنین برخی در منازل برای ادای نذر خود غذا میپزند و در میان مردم وعزاداران توزیع میکنند.

بسیاری از گردشگران خارجی که در این ماه به جزیره کیش سفر میکنند عکس های یادگاری برای خود ثبت میکنند.

عزا داری ها در ماه محرم تنها به مساجد و حسینیه ها ختم نمیشود و در خیابان ها نیز دسته های عزا داری حرکت میکنند و بازارها و مرکز تجاری ها هر شب از این دسته ها پذیرای میکنند.

در عزاداری ماه محرم در همان شب های اول با سنت تشت گذاری آذر های مقیم جزیره کیش شروع میشود که عزاداران به یاد شهیدان تشنه لب کربلا عزاداری میکنند.

آیین تشت گذاری بصورت نمادین برگزار میشود طوری که طشت آبی که نماد فرات است در حسینیه می آورند این کار بیانگر رفتار امام حسین در برابر سپاه حر است که اسبان آنها را سیراب کردند.

از نظر نوجوانان و جوانان جزیره کیش امام حسین (ع) الگوی جوانمردی ، شرف ، غیرت ، دفاع از ارزش های انسانی و جانبازی در راه خداست و یک الگوی بزرگ برای تمام انسانهاست.

تفریحات کیش درماه  محرم

پیشنهاد میکنیم از موارد زیر نیز بازدید فرمایید.

نظرات کاربران (0 نظر)