پیگیری خرید

غواصی در کیش با (بیشترین تخفیف) + رزرو آنلاین

غواصی در کیش از مهیج ترین تفریحاتی است که میتواند لحظات خوشی را برای شما در جزیره کیش رقم بزند و باعث می شود با دنیای زیر آب آشنایی پیدا کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. 

غواصی در کیش

قیمت غواصی در کیش

قیمت تفریح غواصی در کیش در سال 1400با توجه به مکان سرویس دهی و آژانس سرویس دهنده متغیر می باشد. شما می توانید در سامانه بدو کیش تفریح غواصی را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت در سال 1400رزرو نمایید.

محدوده ی قیمت:   

 تخفیف بیشتری می خواهید؟

(کد تخفیف ویژه غواصی در کیش) ، برای دریافت لطفا تماس حاصل نمایید. 

 021-72806 


به شنا در عمق‌ آب با استفاده از وسایل تنفسی و لباس‌های مخصوص غواصی گفته می‌شود. غواصی علاوه بر کاربردهای پژوهشی و نظامی، برای ورزش و سرگرمی نیز انجام می‌گیرد و یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار محسوب می‌شود. غواصی ورزشی یا تفریحی بخشی بزرگ و شناخته شده از صنعت غواصی و یکی از شاخه های آن است. امروزه غواصی به صورت ورزشی همگانی در آمده و به شکل گسترده ای در بسیاری از کشورهای جهان فعالیتی مفید، مفرح، لذت بخش و نیز منبع در آمد در صنعت اکوتوریسم شده است.

برای رزرو غواصی در کلوپ مارینا کلیک نمایید.

غواصی در کیش

قوانین غواصی در کلوپ مارینا

اطلاعات تکمیلی برای هر کلوپ ارائه دهنده غواصی در بروزرسانی بعدی قرار خواهد گرفت

در جزیره کیش دو سایت برای غواصی وجود دارد به نام های زوبیچ و بیکورال که تمامی کلوپ های سمت شرقی جزیره از سایت بیکورال استفاده می کنند. این سایت با توجه به جزر و مد آب، عمقی بین 4 تا 6 متری دارد. سایت بیکورال از نظر زیبای واقعا بی نظیر و زیباست همچنین بهترین مکان برای غواصی توریست ها است.

اگر به دنبال یک اقامت دلچسب می باشید، هتل لیلیوم کیش را از دست ندهید.

تفریحاتی مانند پاراسل و غواصی برای استفاده سانس های مشخصی دارند.

در روز های عادی غواصی بین ساعت 13:00 الی 15:00 متغیر است و در روز های پیک در ساعات 10:00 و 13:00 و 15:00  ارائه می شود.
غواصی در کیش با توجه به شرایط آب و هوایی و جوی صورت می گیرد، ممکن است در برخی روز ها به دلیل طوفانی بودن دریا، غواصی ارائه نشود و به روز دیگری موکول شود. همچنین کلوپ، هیچ مسئولیتی در قبال شفافیت آب دریا و ازدهام ماهی ها ندارد.
عکاسی و تصویر برداری در زمان استفاده از تفریحات انجام می شود ولی چاپ و دریافت آن درخواستی است و هیچ اجباری وجود ندارد.

 آموزش غواصی در کلوپ مارینا: 

در ابتدا برای پذیرش، افراد باید فرم اطلاعاتی که شامل اطلاعات شخصی، شناسنامه ای و سوابق بیماری است پر نمایند. در صورتی که یکی از بیماری های موجود در فرم را داشته باشند، علاوه بر اینکه غواصی برایشان ممنوع می شود، برای زمان پروازشان هم مشکل ایجادمی کند. بین آخرین زمان غواصی فرد تا پروازش باید 12 ساعت اختلاف زمان باشد و اگر فردی در ساعت 12 ظهر غواصی کرد تا 12 شب نمی تواند پرواز کند زیرا ممکن است به سینوس ها، پرده گوش وموییرگ های مغز آسیب وارد شود. هر 10 متر عمق، یک اتمسفر اضافه می شود و درست است که 6 متر عمق زیادی نیست . ولی همان مقدار فشار ایجاد شده توسط آب ممکن است برای افرادی که عادت به غواصی ندارند مشکل ایجاد کند.
کلاس های آموزش غواصی به صورت مختلط برگزار می شود در ابتدا توضیحات لازم توسط مربی داده می شود و ترسه اولیه با صحبت کردن از طرف گرفته می شود، سپس فرم های مربوط به هر شخص توسط مربی چک می شود و اگر متقاضیان بیماری یا مشکل خاصی نداشته باشند، برای تعویض لباس راهنمایی می شوند. 

بنا به دستور فدراسیون غواصی آقایان با مربی آقا و غواصی خانم ها با مربی خانم انجام می شود و هر دو گروه با شناوران مختلف به داخل دریا برده خواهند شد.

هر آنچه باید برای غواصی بدانید:

با توجه به کلاه برداری افراد سودجو از فروش بلیط غواصی حتما از هر جا که خرید انجام می دهید ابتدا چک نمایید سایت مورد نظر دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد . برای مشاهده نماد اعتماد سامانه بدو کیش می توانید به انتهای صفحه مراجعه نمایید.

غواصی در کیش

مدت زمان غواصی  10  دقیقه
زمان مراجعه    ساعت 10 صبح الی 16 بعد از ظهر 
وسایل مورد نیاز   همراه داشتن لباس ، زیر دمپایی و حوله
 مکان سرویس دهی  کلوپ دریایی مارینا کیش، ساحل مرجان ، اسکله تفریحی
قابل استفاده برای بانوان ، آقایان ، کودکان

غواصی در کیش چگونه است؟

یکی از خاص ترین مناطق خلیج فارس از لحاظ محیط زیست طبیعی، جزیره کیش می باشد. صخره های مرجانی کیش از زیباترین و بهترین مناطق می باشند که مناسب ترین مکان برای سایت های غواصی و تفریحات آبی کیش را فراهم میسازند. صخره های مرجانی کیش در سواحل شرقی آن قرارگرفته و علاقمندان به غواصی را تشویق به دیدن دنیای زیر آب میکند و در تمامی طول سال امکان پذیر بوده و سایت های کم عمق این جزیره برای غواصی تمامی افراد و حتی اشخاص مبتدی بسیار مناسب است. همچنین وجود مراکز آموزشی و تفریحی غواصی در کیش این جزیره را تبدیل به قطب غواصی کشور نموده است.

غواصی در کیش

آموزش غواصی در کیش :

پیش از هر چیزی باید اطلاع داشته باشیم که چگونه میتوان به زیرآب سفر کرد و دنیای شگفت انگیز اعماق خلیج فارس را تجربه کرد. قبل از شروع غواصی لازم است که در مورد آنچه باید انجام دهید راهنمایی شوید و به همین دلیل آموزش از الزامات غواصی می باشد. اگر تمایل داشته باشید دنیای زیرآب را تجربه کنید، مربیان خانم یا آقا غواص نکته های لازم را به شما آموزش خواهند داد و با شما به سایت‌های متنوع و زیبای غواصی در  کیش خواهند آمد. غواصی می‌تواند در همه فصل‌های سال مطلوب باشد. بنابراین هر زمان که به این جزیره زیبا سفر کنید طعم غواصی در آب‌های نیلگون خلیج فارس و حیات دریایی مرجانی را خواهید چشید.

اشکال متنوع غواصی در کیش :

غواصی در کیش به شکل های متنوعی انجام می شود که بنا بر تبحر و مهارت فرد متفاوت است. غواصی حرفه‌ای، آماتور، غواصی اسنورکلینگ و نایت دایو(غواصی در شب) اشکال غواصی در کیش هستند. این اشکال از غواصی معمولی که 15 دقیقه زمان می برد تا غواصی حرفه ای که 1 ساعت به طول می انجامد قابل اجرا هستند. خوشبختانه در تمام فصول سال می توانید با هر یک از این اشکال، غواصی کنید و به دل دریا بزنید و از شنا در عمق آبهای خلیج فارس نهایت لذت را ببرید.

آموزش تخصصی و حرفه ای غواصی :

دایو مستر Divemaster

اگر می خواهید این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کنید و از مهارت خود درآمد کسب کنید؛ بایستی درجه دایو مستر که نخستین مرحله از آموزش های حرفه ای غواصی است را دریافت کنید.

اسیستنت اینستراکتور Assistant instructor

اما اگر می خواهید به یک مربی غواصی تبدیل شوید و تمام تجربیات خود را با دیگر غواصان به اشتراک بگذارید و آنها را به این ورزش مفرح دعوت کنید، باید به دوره های مربی گری و قبل از آن  به دوره اسیستنت اینستراکتور وارد شوید. در این دوره مجموعه ای از استانداردها و روش های انجام موارد مورد نیاز غواصی توسط شما به هنرجو در دو بخش تئوری و عملی به شما آموزش داده می شود.

دوره توسعه مربی از دو بخش تشکیل شده است: دستیار مربی و مربی غواصی آبهای آزاد. به این دو بخش IDC گفته می شود و بعد از گذراندن این دوره ها و شرکت در آزمونی به نام IE در صورت قبولی به مربی غواصی ارتقا پیدا می کنید.

غواصی حرفه ای و تخصصی را باید نزد چه کسانی آموخت؟

غواصی را باید نزد مربی غواصی واجد شرایط که در ارتباط و زیر نظر یکی از سازمان های آموزش غواصی معتبر است آموخت؛ اگرچه غواصی در رده ایمن ترین فعالیت های ورزشی و تفریحی جهان به شمار می رود اما ورزشی بسیار خاص بوده  و به دور از خشکی در محیطی پرخطر یعنی دریا انجام می گیرد. اما انجام غواصی بدون دانش و آموزش های لازم، استفاده از مراکز فاقد صلاحیت، آموزش توسط افراد غیر مجاز باعث عدم رعایت استانداردهای غواصی شده و می تواند باعث به وجود آمدن صدمات برای شما و یا منجر به حادثه شود. سازمان های معدودی که دارای استانداردهای غواصی برای آموزش می باشند فقط مجاز به آموزش این رشته ورزشی و تفریحی در سطح جهان هستند. سازمان های آموزش غواصی می بایست مطابق با استانداردهای سازمان جهانی استاندارد و زیر پوشش نهاد های بین المللی فعالیت کنند.

استانداردهای غواصی:

استاندارد های غواصی مجموعه قوانینی است که جهت تضمین ایمنی و کیفیت و نیز مشخص کردن حداقل های مورد نیاز برای آموزش یک غواص توسط سازمان جهانی استاندارد سازی ISO تعریف و برای اعمال در برنامه های آموزشی سازمان های آموزش دهنده غواصی در اختیار شورای جهانی آموزش غواصی تفریحی قرار گرفته است. استاندارد های بین المللی که توسط سازمان های بین المللی توسعه داده می شوند برای ملزم کردن به رعایت قوانین و کاربرد این استاندارد ها فراهم شده اند.
 

غواصی در کیش

نکته مثبت دیگر درباره غواصی در کیش این است که در این دریا برخلاف بسیاری سواحل مشابه دیگر، کوسه وجود ندارد و امنیت بالا نیز سبب رشد و محبوبیت آن شده‌ است.با این حال لازم است تا به راهنمایی‌های مربی حین آموزش گوش دهیم، در مسیری که او می‌گوید حرکت کنیم، به مرجان‌ ها و آبزیان دست نزنیم و در نهایت با رعایت مواردی که از پیش آموزش دیده‌ ایم خاطره خوبی از غواصی  ثبت کنیم.

غواصی برای کودکان و بانوان در کیش :

به طور کلی ورزش در سنین کودکی علاوه بر سلامت جسم، بر رشد و نحوه فکر کردن کودکان تاثیر می گذارد. طبق تحقیقات و مطالعات دانشمندان در سال 2010، کودکانی که شنا و ورزش های آبی انجام می دهند از باهوش ترین کودکان به شمار می آیند و کودکانی که از 7 سالگی شروع به ورزش کردن می کنند ذهن آماده و خلاق تری دارند و در بزرگسالی موفق تر از سایر انسان ها هستند. تشویق کودکان به ورزش غواصی آنها را با محیطی ایمن و سرگرم کننده آشنا می کند و به آنها این فرصت را می دهد تا بی وزنی در آب را تجربه کنند. با این ورزش ذهن کودک شروع به کشف کردن محیط اطراف و ایجاد راه های ارتباطی با دنیایی دیگر می کند. اما دقت داشته باشید که برای غواصی کودکان به یک کلوپ غواصی که تجهیزات لازم را برای غواصی کودکان دارد مراجعه کنید این تجهیزات مخصوص کودکان که با سایز جونیور شناخته می شود مخصوص کودکان بوده و مناسب آنها است. استفاده از تجهیزات بزرگسالان برای کودکان مناسب نیست و باعث می شود کودک هیچ لذتی از غواصی نبرد و همچنین ایمنی کودک هم در هنگام غواصی به خطر بیفتد.  اما برای غواصی غیر حرفه ای و به صورت تفریحی یا صرفا جهت آشنایی کودک با این ورزش، در سایت های غواصی جزیره کیش، کودکان ۷ تا ۱۳ نیز می‌توانند آموزش ببینند و با مربیان به زیر آب بروند و شگفتی‌های زیر دریا را ببینند.

غواصی برای بانوان نیز در همه سایت های غواصی جزیره کیش امکان پذیر است و بانوان ایرانی می توانند با گذراندن آموزش های لازم و پوشش مناسب از غواصی و سیر و سفر در آب های نیلگون خلیج فارس لذت ببرند. برای شروع غواصی مقدماتی نیازی به مدرک ندارند و حتی بدون اینکه دوره های غواصی را به طور کامل گذرانده باشید؛ پس از گذراندن دوره آموزش یک ساعته به همراه یک مربی، شانس امتحان این ورزش مهیج را دارید . به شما پیشنهاد می کنیم که موانع پیش رو را کنار بگذارید و با شجاعت از این ماجراجویی لذت ببرید.

راه های تهیه بلیط غواصی در کیش :

راه های مختلفی برای خرید بلیط غواصی در جزیره همیشه زیبای کیش وجود دارد اما شما میتوانید به راحتی از سایت بدوکیش خرید کنید و  از انجام تفریح خود لذت ببرید. در صورت عدم سرویس دهی و یا درخواست کنسلی توسط شما ، طبق قوانین سایت میتوانید وجه واریزی را دریافت نمایید.

غواصی کیش

سایت‌های غواصی در جزیره کیش : 

  • سایت بیگ کورال و ژوراسیک پارک

بیگ کورال و ژوراسیک پارک دو سایت مهم در غواصی در کیش هستند که به دلیل نزدیکی و امنیت بیش‌ترشان برای غواصی افراد مبتدی مناسب‌اند. به همین دلیل خیلی‌ها اولین تجربه غواصی‌شان را در این سایت‌ها خواهند کرد. عمق بیگ کورال و ژوراسیک پارک از ۶ تا ۸ متر است و در هنگام جزر این عمق به ۵ متر نیز می‌رسد. در این دو سایت که در شرق جزیره –در نزدیکی ساحل سیمرغ- قرار دارند، ردیف‌های مرجانی زیبایی وجود دارند. آبزیانی مانند سفره ماهی‌ها، دلقک و ریف شارک، استون فیش، لاک‌پشت‌ها، انواع میگوها، عنکوبت‌های دریایی و… را نیز می‌توان در این دو سایت تماشا کرد.

  • سایت زوبیچ

زوبیچ نیز سایتِ مناسب دیگری برای غواصی در کیش و آموزش غواصی است. در زوبیچ در کنار مرجان‌های انبوه و زیبا، مجسمه‌های دریایی‌ای وجود دارد که آبزیان زیادی در آن‌ها زندگی می‌کنند. عمق سایت زوبیچ مابین ۴ الی ۶ متر است و به همین دلیل مبتدیان و حتی کودکان در این سایت، آموزش غواصی می‌بینند. این سایت امن، زیبا و شگفت‌انگیز روبروی هتل داریوش واقع شده است.

  • سایت سمبارون

اگر به غواصی در یک سایت بکر با زیبایی‌های بی‌نظیر و کمتر دیده شده علاقه داشته باشید، سایت سمبارون یکی از بهترین سایت‌هاست. سمبارون سایتی مرجانی با عمقی از ۱۲ تا ۱۶ متر است و آب‌های اطراف آن عمقی نزدیک به ۶ متر دارند. بکر بودنِ این سایت به دلیلِ دوری نسبی آن از جزیره کیش و قرارگیری‌اش ما بین جزیره کیش و جزیره زیبای هندورابی است. این سایت چندان مناسبِ افراد مبتدی و کسانی‌که برای اولین‌بار غواصی می‌کنند نیست. افرادی که به طور حرفه‌ای‌تر قصد غواصی در کیش را دارند به این سایت برده می‌شوند.

  • سایت کشتی داما

کشتی داما یکی از جذاب‌ترین سایت‌های غواصی در کیش است که می‌تواند تجربه لحظات خوب و حتی عکس‌برداری خوبی را برای افراد به همراه داشته باشد.

بد نیست درباره آنچه که بر سر این کشتی آمده است نیز چند خطی بدانیم. بر اساس منابع موجود، کشتی داما که کشتیِ باربری سنگالی بوده در سال ۱۳۸۴، در حالی که تنها ۳۳ متر با ساحل کیش فاصله داشته غرق شده است. دلیل غرق شدنِ کشتی داما آب گرفتگی موتورخانه اعلام شد و با اینکه شرایط آن بحرانی بود صاحبان آن درخواست کمک نکردند. اینکه دقیقا چه بر سر این کشتی آمد و چرا هنوز از نکات مبهمی است که درباره این کشتی وجود دارد و شاید همین ابهام باشد که جذابیت تماشای آن در زیر آب را بیش‌تر کرده است.

کشتی داما که به پهلوی راست زیر آب‌ها آرمیده، محل سکونت و زندگی آبزیان زیادی شده است؛ خفاش ماهی‌، باراکودا، سنگیر، سرخو و اژدر برخی از ماهیانی هستند که درون این کشتی زندگی می‌کنند.

لازم است بدانید که برای غواصی در سایت این کشتی، فراگرفتن دوره تخصصی غواصی کشتی الزامی شده است، چرا که غواصی در چنین جایی نیازمندِ دانستن چیزهای بیش‌تری است.

  • سایت کشتی یونانی

کشتی یونانی کیش، کشتیِ غرق شده سال‌های دور، حالا تبدیل به جایی برای کنجکاوی شده است. با اینکه عمق ۴ تا ۵ متری سایت غواصی این کشتی چندان نیازمند تجهیزات خاص غواصی نیست اما اگر بخواهید پروانه کشتی که در عمق ۸ متری قرار دارد را ببینید لازم است با تجهیزات بیش‌تری به سراغش بروید.

  • سایت ساترن کرک

ساترن کرک را می‌توان حرفه‌ای‌ترین و یا یکی از حرفه‌ای‌ترین سایت‌های غواصی جزیره کیش دانست. ساترن کرک سایتی با فاصله از جنوب جزیره کیش است و در واقع شکافی تا عمق ۲۲ متری است. ساترن کرک به غواصان مبتدی پیشنهاد نمی‌شود چرا که کوسه‌ماهی‌ها و باراکوداها در آن به شکل فراروانی وجود دارند. علاوه بر این جریان آبی که در این شکاف و در سایت ساترن کرک وجود دارد، نیاز به تبحری بیش از تبحر یک غواص مبتدی دارد

غواصی جهانی دور از دسترس را به روی بشر می گشاید، دریا و اقیانوس رازهای نهفته خود را در این سفر ماجراجویانه برای ما فاش می کند. اما این سفر زیبا و شگفت انگیز خطرات خاص خود را به همراه دارد. غواصی نه تنها برای غواصان بلکه برای محیط زیست نیز می تواند خطرساز باشد اما با حفظ جانب احتیاط می توان میزان این خطرات را به حداقل برسانیم و از این ماجراجویی لذت ببریم..

بدوکیش ارائه دهنده ی تخفیفات ویژه تفریحات آبی کیش می باشد که می توانید بلیط غواصی در کیش را نیز به راحتی از طریق سایت به کمترین هزینه رزرو آنلاین نمایید.

 

نظرات کاربران (0 نظر)