پیگیری خرید

سفر به کیش در فصل ها ، زمانها و مناسبتهای مختلف چگونه است؟

جزیره همیشه زیبای کیش در حال حاضر از مهم ترین قطب های گردشگری کشور محسوب میشود و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند.

جزیره کیش علاوه بر مناظر زیبا و ساحلی دلنشین دارای امکانات بی شماری می باشد که باعث میشود در بین گزینه های انتخابی سفر مسافران قرار گیرد. هتل های کیش در کنار ساحل زیبای شهر ، دسترسی راحت به بازارهای کیش ، تفریحات کیش با تنوع بالا و .. سبب میشود که شما این جزیره را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. اما چه زمانی برای سفر به کیش مناسب است؟ با ما همراه باشید.

سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا :

شهر کیش از اوایل دی ماه تا اواخر اردیبهشت ماه گزینه مناسبی برای سفر می باشد و در این ایام آب و هوای بهتری دارد. فصل زمستان اغلب شهرهای ایران در برف و سرما به سر می برند اما در جزیره کیش این قضیه صادق نیست و شما شاهد آب و هوایی مطبوع و دلپذیر می باشید. بدون پوشیدن لباس گرم میتوانید به راحتی به گشت و گذار در جزیره بپردازید و نگران سرمای هوا نباشید. امکان بارش باران های شدید در کیش وجود دارد اما زمان بارش کم است و متوقف میشود.

جزیره کیش در فصل بهار  :

شلوغ ترین بازه ی زمانی برای سفر به کیش در نوروز می باشد که گردشگران زیادی به سبب هوای مطبوع جزیره در بهار و تفریحات متنوع آن به جزیره سفر میکنند. در 15 روز اولیه بهار شاهد بیشترین حجم گردشگران می باشیم که پس از پایان تعطیلات خلوت تر شده و قیمت تور ها هم کاهش میاید.

جزیره کیش در فصل تابستان :

در تابستان جشنواره ها و فستیوال های مختلفی برگزار میشود که میتواند پاسخ گوی همه نوع سلیقه ای باشد اما به دلیل رطوبت و گرمای هوا امکان دارد کمی سفر به شما سخت بگذرد. اگر به فکر ساختن خاطره ای خوش از گشت و گذار در جزیره کیش هستید سفر در ایام تابستان نمیتواند انتظار شما را برآورده کند. از اوایل خرداد گرمی زیادی بر جزیره حاکم میشود و نفس کشیدن را برای شما سخت می کند.

اغلب فستیوال های محبوب جزیره در تابستان اجرا میشود شاید از خود بپرسید چه دلیلی برای برگزار دادن جشنواره ها در ایام تابستان وجود دارد؟ باید به این نکته توجه کرد که در تابستان به دلیل اینکه آب و هوای کیش زیاد مورد رضایت گردشگران نیست ، سازمان گردشگری اقدام به برگزاری مراسم های مختلفی از تاریخ 15 تیر تا 15 شهریور میکند تا اشتیاق مسافران برای سفر به جزیره کیش را افزایش دهد.

جشنواره های تابستانی کیش

برنامه های شاد ، کنسرت های متنوع ، جنگ های شبانه کیش ، تئاتر ، کارناوال های شادی ، اهدای جوایز بی  شمار و ... سبب میشود که در فصل گرم تابستان نظر گردشگران به این جزیره معطوف شود.

هنرمندان جزیره کیش در مناسبت های ویژه نظیر شب یلدا ، عید نوروز ، تابستان و اعیاد ملی برنامه های شادی را برای گردشگران تدارک می بینند و به اجرا میگذارند. از خواننده های مختلفی دعوت میشود که کنسرت برگزار کنند و جنگ های شادی هم که عضو جدا نشدنی برنامه های جزیره کیش می باشند. برنامه ها بیشتر در ساعات شب برگزار میشود تا هوا دلچسب تر باشد.

جزیره کیش در فصل  پاییز : 

در فصل پاییز میتوانید همه نوع آب و هوایی را در جزیره کیش تجریه کنید. در مهر معمولا هوا مشابه تابستان می باشد و گرمی زیادی را در بردارد. از آذر به بعد بارندگی های لحظه ای فراوانی ایجاد میشود و هوا زودتر رو به تاریکی میرود به همین دلیل مسافران این فصل نسبت به زمستان کمتر است و اغلب تخفیفات در فصل پاییز اعمال می شود.

جزیره کیش در فصل زمستان :

کیش در فصل زمستان معتدل ترین هوا را تجربه میکند . در این فصل شاهد بارندگی های رگباری می باشید که کوتاه می باشند و مشکلی برای سفر شما ایجاد نمی کنند.

در زمستان که آب و هوا دلچسب تر می باشد و خبری از شلوغی ایام نوروز نیست ، بهترین زمان برای انتخاب تور کیش می باشد. به دلیل کم بودن مسافر قیمت بلیط ها در این ایام پایین تر می باشد ، هتل های کیش هم قیمت مناسب تری نسبت به ایام نوروز دارند و به دلیل خلوتی تفریحات کیش هم وقت زیادی از شما نمی گیرد.

جزیره کیش در ایام سوگواری :

جزیره کیش نیز مانند تمام شهر های کشور ایران در ایام عزاداری قوانین خاص خود را دارد و هیچ موسیقی زنده ای در این ایام اجرا نخواهد شد. در ایام سوگواری ساعات کار بازارهای جزیره نیز تغییر میکند و حتی در بعضی روزها تعطیل می باشند.

جزیره کیش در ایام سوگواری

این تعطیلی بر روی تفریحات کیش هم اعمال میشود. امکان دارد پلاژ بانوان و آقایان که بسیار مورد توجه گردشگران قرار میگیرد ، تعطیل باشد و یا نتوانید تفریحات را تجربه کنید. به همین سبب بهتر است قبل رفتن به کیش در ایام عزاداری از ساعات کار بازارهای کیش و کلوپ های دریایی ارائه دهنده تفریحات اطلاع داشته باشید.

جزیره کیش در ماه رمضان :

بزرگترین مزیت سفر در ماه رمضان به جزیره کیش قیمت ارزان بلیط هواپیما و هتل های کیش می باشد که به دلیل کم بودن گردشگران قیمت های نازل تری نسبت به تعطیلات دارا می باشند.

در این ایام رستوران ها مانند روزهای عادی دایر می باشند و مشکلی برای صرف وعده های غذائی نخواهید داشت. تنها تفاوتی که در ماه رمضان مشاهده میکنید تغییر در ساعات ارائه تفریحات آبی می باشد که فقط بعد از افطار ارائه میشوند.

شب های ماه رمضان در کیش برنامه های شاد و مفرح بسیاری برگزار میشود که میتواند خاطره ای خوش برای شما بسازد.

قبل از سفر تمامی نکات را بسنجید و ایام خوبی را بسته به سلیقه خود برای گذراندن سفری رویایی در کیش انتخاب کنید.

نظرات کاربران (0 نظر)