پیگیری خرید

جشن تولد : بهترین ایده های تم جشن تولد که می تونه فرد رو حیرت زده کنه

روز تولد یکی از روزهای بزرگ و مهم در زندگی هر شخص است که تنها یک بار در هر سال تکرار می‌شود؛ بنابراین نباید آن را به سادگی و بدون جشن گرفتن بگذرانید. تحت هر شرایطی و در هر وضعیتی نباید نسبت به آن بی اهمیت باشید و این روز ویژه را بدون جشن و انجام کار خاصی به پایان برسانید.

  1. تاریخچه جشن تولد
  2. جدیدترین روش برگزاری جشن تولد
  3. برنامه ریزی برای جشن تولد
  4. چند نکته درباره خوراکی ها برای تولد کودکان
  5. نکاتی درباره جشن تولد کودکان
  6. جشن تولد برای بزرگسالان
  7. برگزاری جشن تولد در فضای باز
  8. تدارک شام و کیک
  9. هزینه تقریبی جشن تولد

اکثر روانشناسان به اثرات مثبت جشن تولد بر انسان به ویژه کودکان معتقدند؛ آنها بر این باورند که جشن تولد برای کودکان زیر چهار سال معنای زیادی ندارد و بعد از 4 سالگی اهمیت زیادی پیدا می کند. اما برگزاری جشن تولد نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است تا هم به خود فرد و هم به مهمانان خوش بگذرد و یاد و خاطره آن برای همیشه در ذهنشان باقی بماند.

جشن تولد

جشن تولد در کیش :

بدو کیش این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید تولد عزیزان خود را در جزیره ی زیبای کیش برگزار کنید. این مراسم با برنامه ریزی دقیق توسط تیم پشتیبانی بدو کیش که در خود جزیره مستقر می باشند به صورت کامل و بدو نیاز به هیچ کار خاصی توسط شما برگزار خواهد شد.

جشن تولد در کیش

جشن تولد در کیشجشن تولد در کیش

چه مراحلی برای برگزاری جشن تولد در کیش برنامه ریزی می شود؟

اولین مرحله ی سورپرایز که بسیار هم طرفدار دارد خدمات CIP و یا همان رزرو لیموزین سفید رنگ بسیار زیبا می باشد که در پای هواپیما اولین شوک سورپرایز را برای شخص مد نظر فراهم می کند.

دومین مرحله ، تزیین کامل اتاق درون هتل می باشد که به صورت بسیار زیبا بسته به سن شخص مد نظر تزیین شده است.

سومین مرحله : برگزاری یک جشن عالی در رستوران می باشد که در اونجا نیز باز هم بسته به سن شخص می توان فضای شاد به همراه المان های کودکانه و یا فضای کاملا رومانتیک مناسب برای جشن تولد همسر آماده کرد.

چهارمین مرحله : برگزاری جشن اصلی در کنار ساحل که این مورد بسیار ویژه و درجه یک می باشد.

پنجمین مرحله : اجاره یک قایق تفریحی تندرو درجه یک که می تواند ساعات بسیار خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

ششمین مرحله : هر ایده و یا مورد خاصی دیگری که مد نظر شما باشد ، می توانید با ما هماهنگ کنید تا برای شما به بهترین نحو انجام شود.

همچنین تور و هتل خود را نیز به صورت کامل می توانید از بدو کیش دریافت نمایید.

(برای رزرو تنها کافیست با شماره 02172806 تماس حاصل نمایید.)

تاریخچه جشن تولد:

اولین کسانی که تاریخ تولد فرزندان را ثبت و هرسال گرامی می داشتند بابلی ها بودند. اما اولین جشن تولد متعلق به مصری ها است که برای یکی از فراعنه گرفته شده است. بعد از مصری ها ایرانیان جشن تولد می گرفتند اما تا 800 سال قبل جشن تولد مختص طبقه اشراف جامعه بود. پس جشن تولد نه تنها مراسمی اروپایی نیست بلکه از ایران و مصر به یونان و روم باستان رفته است. حتی مراسم تولد عیسی مسیح در قرن چهارم میلادی شکل رسمی به خودش گرفت و تبدیل به جشن کریسمس شد. در قرن ۱۲ میلادی آلمانی‌ها جشن تولد را به میان عموم مردم آوردند و برای زنان هم جشن تولد گرفتند.

جدیدترین روش برگزاری جشن تولد :

یکی از جدیدترین روش های برگزاری جشن تولد سورپرایز کردن شخص می باشد که این روش بیشتر در سفر به کار می رود ما یک مقاله کامل در مورد روش های سورپرایز در سفر رو به صورت کامل بر روی وب سایت قرار دادیم پیشنهاد میکنیم حتما آن مقاله را بخوانید.

برنامه ریزی برای جشن تولد :

اما برای برگزاری یک جشن تولد بی نظیر نیازمند یک برنامه ریزی دقیق نیز هستید. طبق عناوین زیر پیش برید تا بتوانید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

تهیه لیست مهمان:

قبل از هر کاری لیستی از مهمانانی که قرار است به تولد دعوت شوند تهیه کنید. می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها لیست مهمان‌ها را تا ‌جایی که امکان دارد  کم و کوچک کنید اما عده ای هم دوست دارند جشن تولد خود را پرشورتر برگزار کنند و افراد بیشتری را به جشن خود دعوت کنند که این به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. اما در هنگام تهیه لیست مهمان ها همیشه دو نکته را در نظر داشته باشید اول اینکه برگزاری مهمانی طولانی با تعداد کمتر راحت تر برگزار می شود و البته نوع مهمانی را در نظر داشته باشید چرا که برخی مهمانی ها به تعداد زیادی آدم احتیاج ندارند و دوم اینکه میخواهید مهمانی های خود را با خانمها یا آقایان یا هر دو برگزار کنید که این هم کاملا اختیاری است. دقت کنید در انتخاب مهمان ها نظر کسی که جشن متعلق به اوست بسیار مهم است.

جشن تولد

کیک تولد:  

کیک تولد در بسیاری از کشور ها به عنوان خوراکی و شیرینی نمادین جشن تولد مورد استفاده قرار می گیرد. از سوالات رایج در رابطه با تهیه کیک، وزن آن است. در جشن تولد به طور کلی باید برای بزرگسالان به ازای هر نفر 200 تا 300 گرم کیک در نظر گرفته شود که البته این میزان برای مهمانی های عصرانه مناسب است اگر قرار است کیک بعد از شام سرو شود برای هر نفر 100 تا 250 گرم مناسب است. برای انتخاب طرح کیک، خصوصیات فردی، جنسیت، سن و سال و علایق صاحب تولد حرف اول را می‌زند. با توجه به این ویژگی‌ها نه‌تنها انتخاب کیک برای‌تان ساده‌تر می‌شود بلکه به کسی که برایش تولد گرفته‌اید نشان می‌دهید چقدر برای‌تان اهمیت دارد و برایش ارزش قائلید.

تم تولد :

تم تولد حرف اول را در برگزاری جشن می زند و انتخاب آن زیبایی خاصی به جشن شما می دهد. انتخاب تم تولد باید بر اساس علایق و سلایق شخصی که برایش تولد گرفته می شود باشد. این نکته را فراموش نکنید که تم‌های تولدی که آقا پسرها دوست دارند متفاوت از تم‌های تولد دخترخانم‌ها است. آقا پسرها بیشتر دوست دارند تم‌های تولدی که انتخاب می‌کنند تم قهرمانانه داشته باشد. اما دختر خانم‌ها تم‌های صورتی و پرنسسی را دوست دارند. علاوه بر این بادکنک های هلیومی سن تولد یا استند سن تولد ایده جالبی برای دکوراسیون جشن تولد هستند.

تم جشن تولد

خوراکی های تولد :

غذاهای ساده: غذاهایی انتخاب کنید که خوردن و پذیرایی کردنشان آسان باشد.
غذاهای سرد: غذاهایی انتخاب کنید که اگر سرد شدند باز هم خوشمزه باشند. مثل: سالاد الویه، سالاد ماکارونی ، کشت بادمجان ، انواع لقمه های سرد با استفاده از کالباس و …
غذاها همه پسند: غذاهایی را درست کنید که مورد توجه و پسند اکثر آدم ها هستند مثل انواع فست فود ها ک خوشبختانه یا متاسفانه مورد پسند اکثر افراد است.
غذاهای رنگارنگ و خوش رنگ و لعاب: غذاهایی انتخاب کنید که از نظر شکل ظاهری و رنگ و لعاب شان اشتها برانگیز باشند، ظاهر و تزیین غذا گاهی حتی از طعم و خاصیت آن با اهمیت تراست، بهتر است اگر میخواهید چند نوع غذا درست کنید از غذاهایی با چند رنگ بندی مختلف درست کنید که با کمی تزیین و کنار هم قرار دادن آنها میز شما مثل یک تابلو نقاشی زیبا و جذاب باشد.

هزینه تقریبی جشن تولد :

اقلام مورد نیاز قیمت
کلاه تولد بین 5 تا 15 هزار تومان 
 کیک تولد : بسته به شهر محل سکونت  کیلویی 20 تا 45  هزار تومان 
بادکنک ساده بسته 100 عددی  30 هزار تومان
ظروف یک بار مصرف تولد   میانگین 50 هزار تومان 
فشفشه - بسته  5 هزار تومان
نخ شادی  12 هزار تومان 
ریسه تولد 6 عدد 4 متری  35 هزار تومان

چند نکته درباره خوراکی ها برای تولد کودکان : 

برای پیشگیری از آسیب دیدن بچه ها، حتما میوه ها را پوست بکنید و تکه تکه شده داخل پیش دستی ها بگذارید. 
به جای چیپس، از سیب زمینی سرخ کرده یا تنوری و به جای پفک هم از ذرت بوداده استفاده کنید.
چای یا نسکافه داغ، نوشیدنی های مناسبی برای بچه ها نیستند. به جای آنها می توانید از شیرکاکائو یا انواع آبمیوه های طبیعی استفاده کنید.
هرچه خامه کیکی که برای تولد تهیه می کنید، کمتر باشد، برای سلامت بچه ها مفیدتر است. بهتر است کیک های شکلاتی یا میوه ای و ژله ای را به جای کیک های پر از خامه برای جشن تولد فرزندتان سفارش بدهید.
خوردن انواع شکلات ها، پاستیل ها و دراژه ها هم می تواند برای بچه ها لذت بخش باشد.
اگر قرار است به بچه ها عصرانه بدهید، بهتر است یک غذای ساندویچی مانند سالاد الویه یا ماکارونی و سالاد ماکارونی برایشان از قبل تهیه کنید.
بهتر است که دوغ، آب یا ماءالشعیر را جایگزین نوشابه های گازدار به عنوان نوشیدنی عصرانه بچه ها بکنید.
حتما پیش از خوردن عصرانه، سفره مناسبی روی زمین پهن کنید. با این کار، بچه ها راحت تر می توانند غذایشان را بخورند چون آنها مانند بزرگترها نمی توانند ایستاده یا روی مبل و کاناپه به آسانی غذا بخورند.
از تمام بچه ها بخواهید که پیش از صرف عصرانه یا کیک و شیر کاکائو، دست های خود را بشویند. این کار را می توانید به یک بازی تبدیل کنید.
انواع سالادهای میوه ای که با ژله، عسل یا شیر ترکیب شده باشد و انواع بستنی های شکلاتی و میوه ای می تواند بهترین انتخاب برای بچه ها باشد.
استفاده از بشقاب ها و لیوان های کاغذی رنگی با طرح های کارتونی می تواند برای بچه ها بسیار هیجان انگیز باشد. به این بهانه غذا را هم با لذت بیشتری می خورند.
 جشن تولد کودکان

نکاتی درباره جشن تولد کودکان :

لذت باز کردن کادو ها را از کودکان نگیرید و به آنها یاد دهید که بعد از باز کردن کادو ها از کسانی که برایش هدیه آوردند تشکر کند این کار اعتماد به نفس آنها را بالا می برد.
از او بخواهید که پیش از بازکردن کادوها، حتما از تمام کسانی که در جشن او شرکت کرده اند، تشکر کند. یادآور شوید که این کار نوعی احترام گذاشتن است.
بهتر است به تعداد تمام بچه ها، یک هدیه کوچک مانند عروسک های کوچک پولیشی، گیره سر، مداد و پاک کن، تراش یا یک بسته مداد رنگی بخرید و در پایان جشن آنها را بین بچه ها پخش کنید.
دعوت کردن بچه ها با کارت دعوت مخصوص جشن تولد می تواند اعتماد به نفس آنها را بالا ببرد و باعث شود احساس غرور و شخصیت بیشتری بکنند.
اگر ممکن است به تعداد تمام بچه ها، کلاه تولد تهیه کنید.
اجازه دهید فرزندتان مدل کیک و لباس تولدش را خودش انتخاب کند.
اگر فرزندتان با یکی از دوستانش قهر است، از او بخواهید دوستش را به جشن تولد دعوت و با او آشتی کند.
موسیقی های شاد و کودکانه برای بچه ها بسیار لذت بخش تر از موسیقی هایی است که به نظر ما بزرگترها زیبا می آیند.
برای بالا بردن هیجان جشن تولد می توانید در پایان جشن به بچه ها اجازه بدهید تمام بادکنک ها را بترکانند.
حتما فشفشه یا شمع های تولد را زیرنظر و با مراقبت خودتان روشن کنید.
از تمام بچه ها دعوت کنید تک به تک و در نهایت دسته جمعی با فرزندتان عکس بیندازند. با این کار بچه ها احساس می کنند برای حضور آنها ارزش و احترام قائل شده اید.
بهتر است از کاغذهای شادی به جای برف شادی کمک بگیرید چون کاغذهای شادی هیچ گونه مواد شیمیایی آلرژی زا برای بچه ها ندارند و هیجان استفاده از آنها هم بیشتر است.
برای زیباتر شدن فضای خانه، از گل های طبیعی استفاده نکنید زیرا ممکن است برخی از بچه ها به گرده گل ها حساسیت داشته باشند و مشکلات تنفسی پیدا کنند.

جشن تولد برای بزرگسالان : 

اگر می خواهید برای بزرگسالان جشن تولد بگیرید باید نوع سلایق و علایق آنها را در نظر بگیرید. معمولا بزرگسالان نسبت به علاقه مندی هایشان تغییر ناپذیر تر هستند و هر چه سن شان بالاتر رود این این موضوع شدت بیشتری پیدا می کند.

تم جشن تولد برای بزرگسالان

برای برگزاری جشن تولد به بهترین نحو، ابتدا باید مشخص کنید که آیا می خواهید یک مهمانی خصوصی برگزار کنید یا برعکس می خواهید یک مهمانی بزرگ با تعداد مهمانان زیاد ترتیب دهید. جشن تولد به شکل خصوصی نیازی به تدارکات زیادی ندارد و جزئیات در آن بیشتر اهمیت دارد؛ مثل تدارک یک شام دونفره فوق العاده همراه با موزیک ملایم و شمع آرایی و ایجاد فضایی رمانتیک. اما اگر می خواهید مهمانان زیادی را به مراسم تولد دعوت کرده و یک جشن حسابی و واقعی برپا کنید، باید همه ی چیز را مطابق با رسوم امروزی مهیا سازید. مثلا انتخاب تم تولد مناسب برای بزرگسالان و جلوه بخشیدن به سالن میهمانی و اجرای بخش های مختلف که برای آنها جذاب و هیجان انگیز باشد. 

برگزاری جشن تولد در فضای باز :

برای ایجاد شرایط دلچسب تر و متفاوت تر می توانید جشن تولد را در فضای باز برگزار کنید. در صورت وجود شرایط و موقعیت مناسب، هم صاحب تولد و هم میهمانان از برگزار کردن جشن تولد در فضای باز، لذت زیادی برده و به هیجان خواهند آمد.

جشن تولد

تدارک شام و کیک :

در انتخاب کیک تولد دقت داشته باشید که کیک تولد بزرگسالان باید مطابق با تزیینات و تم جشن و همچنین در خور روحیات و شخصیت اجتماعی او باشد. 
سعی کنید شام و سایر خوراکی ها را طوری انتخاب کنید که باب میل همه مهمانان باشد و علاقه مندی های آنها را شامل شود . اما تهیه غذای مورد علاقه صاحب جشن تولد قطعا سورپرایز بزرگی برای او خواهد بود. 
اگر میهمانی را در فضای باز برگزار می کنید، برپا کردن بساط باربیکیو هم ایده ی بسیار خوبی خواهد بود و جو صمیمانه ای به وجود خواهد آورد.

سرگرمی در مراسم تولد بزرگسال :

انجام مسابقات و فعالیت های جذاب در جشن تولد لحظات خوشی را برای مهمانان و صاحب جشن ایجاد می کند؛ از جمله این فعالیت ها پانتومیم است. چنین مسابقاتی به جشن تولد حال و هوای نشاط انگیزی بخشیده و شادی بیشتری به فضا وارد می سازد.
می توانید دفتر خاطراتی تهیه کنید و از هر یک از مهمانان بخواهید که در آن چیزی بنویسند به این صورت شما یک یادگاری ارزشمند برای صاحب جشن تولد به دست آورده اید.
سعی کنید از انجام کارهایی که در جشن تولد های قبل یک فرد بزرگسال انجام داده اید خودداری کنید چرا که برایش تکراری و بدون هیجان است. پس سعی کنید از ایده های جدید استفاده کنید. با نگاهی به گذشته و سال های قبل به اطلاعات و داده های مفیدی جهت برگزاری هر چه موفق تر جشن تولد برای فرد مورد علاقه ی خود دست خواهید یافت و نتیجه ی کار شما یک سورپرایز بزرگ و خوشحال کننده برای وی خواهد بود.
 

نظرات کاربران (0 نظر)