پیگیری خرید

شرایط ورود خودرو به کیش : هزینه حمل و نقل | هزینه لندینگ کرافت | خودرو های مجاز

برای ورود خودرو به جزیره کیش شما باید ابتدا شرایط و قوانین مربوطه و همچنین هزینه های که از شما دریافت می شود را بدانید در این مقاله به بررسی کامل ورود خودرو به جزیره کیش و نحوه تعویض پلاک خودرو در کیش خواهیم پرداخت.

ماشین هایی که ورودشان به جزیره کیش ممنوع است:

پیکان، پراید، روآ، مینی بوس و هایس.

مراحل ورود خودرو به کیش

مرحله ی 1: ابتدا برای ورود خودرو به جزیره شما باید به یکی از بنادر چارک و یا بندرآفتاب مراجعه کنید.

مرحله ی 2: در هر ساعت و زمانی که برسید بسته به لنج (اصطلاحا لندینگ کرافت هایی) که وجود دارد می توانید وارد جزیره ی کیش شوید. به این نکته توجه داشته باشید که قوانین برای ماشین های سواری با ماشین های بزرگ کامیونی متفاوت است، برای ماشین های سواری ابتدا باید استعلام گرفته شود که وضعیت لندینگ کرافت ها به چه صورتی است.

نمایی از لندینگ کرافت

لندینگ کرافت

لندینگ کرافت

لندینگ کرافت

لندینگ کرافت

مرحله ی 3: با توجه به موجودی خود لندینگ کرافت در بندر آفتاب و بندر چارک، زمانی که ماشین شما توسط لندینگ کرافت بارگیری شود، 3 ساعت زمان میبرد تا به جزیره ی کیش برسد.

بندر چارک

مرحله ی 4: هزینه ی لندینگ کرافت به علاوه ی هزینه ی عوارضی که پرداخت می کنید و سپس برگه ی ورود موقت را دریافت می کنید.

مرحله ی 5: با این برگه بدون هیچ مشکلی ماشین شما تا مدت 9 روز می تواند رایگان داخل جزیره بماند.
در اصل ماشین شما 10 روز می تواند رایگان داخل جزیره بماند، اما معمولا 9 روز می گویند تا آن یک روز را در زمان تعطیلات در نظر بگیرند.

مرحله ی 6: بعد از آن 10 روز شما باید به اداره ی گمرک مراجعه کنید و برای تمدیدش (که بصورت رایگان انجام می شود) اقدام کنید و سپس تا 20 روز می توانید خودروی خودتان را تمدید کنید. ولی اگر به اداره ی گمرک مراجعه حضوری نداشته باشین، روزی 97000 تومان جریمه می شوید این مبلغ قابل تخفیف است اما بستگی به اداره گمرک دارد.

به هر دلیلی اگر ماشین توقیف شود حتی در بدو ورود، باید بعد از آن 10 روز برای تمدید مراجعه کنید.

جدول هزینه های انتقال خودرو به کیش:

جدول هزینه های ورود خودرو به کیش

تعویض پلاک در کیش

در حال حاضر وضعیت تعویض پلاک در کیش به گونه ایست که از ساعت 5 صبح نوبت گیری انجام می شود و تنها همان 20 نفر اول که در ابتدای صف باشند پذیرش می شوند.

در حال حاضر برای فروش خودرو نیز در ابتدا باید پلاک  تعویض شود و پلاک جدیدی زده شود. به این صورت اسناد قدیمی و اطلاعات کیشوندی چک شده و تمام اطلاعات مالک به نوعی بروزرسانی می شوند.

هزینه ی کاپوتاژ (اصطلاحا به سرویسی گفته می شود که برای انتقال خودرو از طریق مرز آبی استفاده می شود) قرار بود که به تدریج حذف شود، مثلا زمانی که می خواهید با پلاک کیشوندی وارد شوید، تنها هزینه کاپوتاژ را می گرفتند ولی تعرفه ای برای تعویض پلاک دریافت نمیشد چراکه پلاک را تعویض نمی کردند. هزینه تعویض پلاک هم اکنون برای غیره 170000 تومان می شود که این مبلغ بعلاوه هزینه کاپوتاژ می شود و افرادی که قصد ورود خودرو به جزیره را دارند باید این هزینه ها رو متحمل شوند.

نکات
خودروی شخصی که پلاک کیشوندی دارد، میتواند 2+1 ماه در جزیره باشد، توجه داشته باشید که به محض ورود خودرو به کیش شما می توانید 10 روز را به صورت رایگان در جزیره کیش بمانید و پس از آن باید ماشین را از کیش خارج کرده و به گمرک مراجعه کنید. با کپی یک سند ملک کیش تا 20 روز دیگر تمدید شود. قبل از اینکه یک ماه کامل شود شما باید عوارض سالیانه خودرو که مبلغ آن 235000 تومان برای هر ماشین صفر می باشد را پرداخت کنید، هر سالی از ماشین بگذرد 5 درصد به عوارض اضافه می شود.

بعد از پرداخت عوارض شما می توانید یک ماه دیگر هم تمدید کنید.

و بعد از 2 ماه شما باید صد در صد، ماشین را از جزیره ی کیش خارج کنید و دوباره توسط لندینگ کرافت به جایی که از آن آمده اید برگردید و بعدا تا  12 ماه می تواند به مدت یک ماه به جزیره مجددا برگردید.

دقت داشته باشید که خودروی شما توسط لندینگ کرافت خارج می شود و بر می گردد پس مجددا هزینه های خود لندینگ کرافت را باید پرداخت کنید.

لندینگ کرافت

هزینه برگشت لندینگ کرافت با 4 نفر سرنشین بجز راننده، هر نفر 15000 تومان می باشد و هزینه ی خالص لندینگ کرافت 115000 تومان می باشد.
پس از آن دوباره خودرو باید یکسال از آخرین ورودش به کیش بگذرد، بعد از آن می توانید خودرو را برای 3 ماه دیگر تمدید کنید طبق مراحل اولیه که در این مقاله گفته شد.

نکته ای که شاید جنبه ی مثبت آن باشد، این است که لازم نیست حتما این مورد پشت سر هم اتفاق بیفتد (یعنی شما میتوانید ماشین را ببرید و تا یکسال بعد وارد جزیره بشوید).

اگر قصد خروج خودرو از کیش و عزیمت به بندر آفتاب را دارید، باید حتما با باربری هماهنگ کنید، زیرا تعداد لندینگ کرافت ها کم و هزینه خودرو جهت عزیمت به بندر آفتاب 30000 تومان کمتر از بندر چارک می باشد و به ازای هر نفر بجای 30000 تومان 20000 تومان است.

فاصله بین بندر آفتاب و شارک 50 کیلومتر جاده ی ساحلی بسیار زیبا ولی به صورت آسفالت رو به پایین می باشد. تعداد لندینگ کرافت های بندر آفتاب محدود و یکی از آنها در ساعت نه و نیم، ساعت دو، ساعت هشت شب می باشد اما جهت سوار شدن در بندر چارک نیازی به تهیه بلیط و هماهنگی نیست. شما می توانید به مجتمع بندر از کنار سازمان مراجعه کنید و در صورت موجود بودن لندینگ کرافت، فروش انجام می شود.

سازمان بنادرکیش

سازمان بنادرکیش

نکته قابل توجه برای کسانی که اجناسی را وارد می کنند:

از نکات قابل توجهی که حتما در زمان ورود و خروج با خودرو شخصی باید به آن توجه داشته باشید وجود گمرک می باشد. معمولا بسیاری از افراد برای خرید به جزیره کیش سفر می کنند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که خرید بیش از حد جریمه توسط گمرک را به دنبال دارد و از مهمترین مواردی که اداره گمرک در آن سخت گیری زیادی به خرج میدهد حمل مشروبات الکلی می باشد.

توجه: مسافرین خروجی از جزیره ی کیش می توانند علاوه بر اسباب سفر و اشیای شخصی مستعمل همراه خود، تا سقف 80 دلار انواع کالاهای مجاز را پس از اخذ کارت سبز از گیشه سازمان منطقه آزاد از گمرک ترخیص نمایند (پوشاک در حد مصرف شخصی مجاز است) رادیو، ضبط، تلویزیون، یخچال،  فریزر،  یخچال فریزر از فهرست کالا های مسافری با معافیت حذف گردیده است. جا سازی و یا اختفا هرگونه کالا از دید ماموران گمرک و با عبور دادن کالا از محل های غیر مجاز به استناد ماده 113 قانون امور گمرکی مشمول مقررات قاچاق خواهد بود و پیگرد قانونی دارد. مواد اولیه، قطعات و لوازم فنی و یدکی برای واحد های تولیدی توسط مسافرین قابل ترخیص نمی باشد.

تمام ورودی ها در پایانه ی مسافربری کیش اتفاق می افتد. اداره ی کل بنادر و اداره ی کشتیرانی کیش در کنار پایانه مسافربری می باشند.

کشتی های تفریحی کیش هم مثل: آرتمیس، اوستا، دنا، نوید دریا، ناتیلوس و... همه از همین اسکله مسافران را سوار کرده و در همان اسکله هم پیاده می کنند.

منبع: بدو کیش

نظرات کاربران (0 نظر)