پیگیری خرید

همه چیز درباره ی سفر با هواپیما

همه چیز درباره سفر باهواپیما

امروز قصد دارم تجربه شخصی خودم را با شما به اشتراک بذارم، اگر سوالاتی درباره ی سفر با هواپیما دارید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله با من همراه شوید تا پاسخ تک تک سوالاتتان را دریافت کنید. 
در ابتدا می خواهم نکته هایی در مورد تهیه  بلیت را به شما بگویم که ممکن است به آن ها نیاز پیدا کنید.

نکته هایی در مورد تهیه بلیت

به باجه فروش بلیت مراجعه کردم، کارت شناسایی‌ام رو دادم و درخواست بلیت و کارت پرواز کردم، شماره تلفنم را هم دادم تا اگر تغییرات یا مشکلاتی در پرواز به وجود آمد با من تماس بگیرند.
فردی که در باجه قرار داشت گفت تمامی نوشته های درج شده روی بلیت را کنترل و به خاطر بسپارم، (مثل: ساعت پرواز ) و یک ساعت قبل از پرواز حتماً در فرودگاه حضور داشته باشم وگرنه جایم را به فرد دیگری واگذار می کنند، همچنین به من گوشزد کرد که مواظب بلیتم باشم تا آن را گم نکنم و گفت در صورتی که بلیت را گم کردم باید حتماً به اولین دفتر هواپیمایی مراجعه کنم و گزارش مفقودی بلیتم را بدهم و به این صورت طبق مقررات می‌توانم بلیت جدیدی بگیرم.
روزی که پرواز داشتم جوری برنامه ریزی کردم که اگر مشکلاتی مانند ترافیک پیش آمد باز هم یک ساعت قبل از پرواز برسم و خوشبختانه به موقع در فرودگاه حاضر شدم..
قبل از سوار شدن هواپیما کارت شناسایی‌ام را آماده کردم تا در وقت صرفه جویی شود.

همه چیز درباره سفر با هواپیما

شفاف سازی هزینه بلیت و خدمات هوایی

باید بگویم که همه ی شرکت های هواپیمایی و دفتر های فروش بلیت وظیفه دارند بلیت مسافر را با مشخصات کامل نظیر: هزینه نهایی بلیت، شرایط و ضوابط بلیت صادر شده، نام شرکت حمل کننده و همه ی اطلاعات ضروری و مهم را ارائه دهند.

همه چیز درباره سفر با هواپیما

قبل از هرچیزی باید بگویم که می توانید وسایلی را به عنوان بار دستی رایگان با خود به داخل هواپیما ببرید.

حمل اشیائ مجاز

می توانید وسایلی مانند: یک دوربین عکاسی و یک دوربین شکاری، صندلی چرخدار بیمار، گهواره کوچک دستی و غذای کودک، مقداری مجله یا کتاب، یک چتر یا عصا، یک کیف دستی زنانه، یک پالتو، شال یا پتو را به همراه داشته باشید.
توجه کنید که حتما کارت پرواز و برچسب باری که به جلد بلیت وصل شده را تا زمان رسیدن به مقصد مورد نظر نگه دارید.
 همه چیز درباره سفر با هواپیما
نکته ی مهمی که وجود دارد برای حفظ امنیت خود و دیگران تحت هیچ شرایطی ساک دستی یا بسته دیگران را به عنوان بار خود قبول نکنید. در غیر این صورت مسئولیت محتوای آن ساک یا بسته با شماست.

انصراف دادن از پرواز

اگر قبل از پرواز مشکلی به وجود آمده و قصد لغو پرواز را دارید، می توانید طبق مقررات درج شده روی بلیت و در ساعت تعیین شده به دفتر های شرکت مربوط رفته و بلیتتان را لغو کنید.

ایمنی در زمان پرواز

زمانی که سوار هواپیما شدم، مهماندار ها مسائل و نکته هایی را گفتند و درخواست کردند فقط در صورت کارهای بسیار ضروری از آن ها کمک بخواهیم.

همه چیز درباره سفر با هواپیما

حقوق قانونی مسافران در پرواز های داخلی

زمانی که تصمیم به سفر گرفتم، برای راحتی و جلوگیری از خیلی مشکلات، درمورد حقوق قانونی افراد در سفر تحقیق کردم و قصد دارم آن ها را با شما در میان بگذارم تا شما هم در مورد حقوق قانونی خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.
حقوق مسافران در پروازهای داخلی شامل مواردی می شود که به صورت مختصر و مفید در ادامه به شما خواهم گفت.
جلوگیری از سفر: اگر شرکت حمل کننده حتی با داشتن بلیط مورد تایید از پذیرش شما جلوگیری کرد، موظف است در اولین فرصت  وجه را برگشت داده و بیلطی با همان مسیر و کلاس پروازی به صورت رایگان به شما ارائه دهد.
و اگر انتقال شما توسط سایر خطوط هوایی هم هزینه صورت گرفت، شما موظف به پرداخت ما به التفاوت هستید و خسارتی توسط شرکت پرداخت نخواهد شد.
رفتار یکسان و عدم تبعیض بین تمام مسافران: تمام خدمات شرکت های هواپیمایی باید به صورت یکسان انجام شود و بین مسافران فرق نگذارند.

مفقود شدن یا آسیب دیدن چمدان

در صورت آسیب یا مفقود شدن چمدانتان شرکت هوایی باید پیگیری و جبران خسارت کند.
بدین ترتیب اگر چمدانتان آسیب دیده قبل از ترک فرودگاه بلافاصله گزارش و لیست تمام محتویات را به ایرلاین خود ارائه کنید.
اگر تاخیری در تحویل بار صورت گرفت، می توانید ظرف 21 روز مراتب را کتبی به شرکت اعلام کنید.

حقوق مسافر های معلول و توانخواه

شرکت های هواپیمایی در چارچوب دستورالعمل های تخصصی وظیفه دارند، اقدامات و خدمات خوب و رایگان برای تامین رفاه و ایمنی مسافرهای معلول و توانخواه انجام دهند.
در صورت وجود شرایط خاص، مسافرهای معلول و توانخواه باید در زمان تهیه بلیت و 48 ساعت قبل از پرواز به شرکت مورد نظر اطلاع دهند.
توجه داشته باشید کسانی که در دوران نقاهت پس از عمل در این دسته مسافر ها قرار نمی گیرند.

آداب مسافرت با هواپیما

در مقدمه باید بگویم که سفر با هواپیما نیز مانند خیلی کارهای دیگر آداب خاص خود را دارد که برای راحت تر بودن خود و دیگر مسافران آن را باید رعایت کنیم.

مرحله ی امنیتی فرودگاه

قبل از رسیدن به این مرحله مدارک شناسایی و کارت پروازم را آماده کردم تا سرعت کارم بیشتر شود. به نظر من زمان خیلی ارزشمند است، برای همین قبل از رسیدن به غلتک بار، لپ تاپم را که به همراه داشتم از کیف بیرون آوردم، ساعتم را باز کردم (اگر کمربند دارید آن را نیز باید باز کنید)، نوشیدنی هایی که به همراه داشتم را جدا کردم.

جا سازی درست وسایل

تعداد مسافران در این پرواز زیاد بود، به همین دلیل چمدانی که داشتم را به صورت عمودی در قفسه ی بالا صندلیم گذاشتم و کیف دیگری که همراهم بود را در فضای خالی زیر صندلی مسافر جلویی گذاشتم تا به اندازه ی کافی برای وسایل بقیه مسافرین هم فضا باقی بماند.
 همه چیز درباره سفر با هواپیما

کمک به مسافران دیگر

وقتی وسایلم را کاملا در جای مخصوص قرار دادم، به مسافر هایی که نیاز به کمک داشتند کمک کردم و کیفشان را در قفسه گذاشتم و همین باعث سریع شدن فرآیند سوار شدن هواپیما شد.

دادن صندلی به خانواده ها

وقتی که همه نشسته بودند متوجه شدم مسافر کناریم نتوانسته صندلی کنار فرزند خود بگیرد، برای همین صندلیم را با آن ها عوض کردم تا بتوانند کنار هم بنشینند و چون همه ی مسافرها نشسته بودند، کسی اذیت نشد.
 همه چیز درباره سفر با هواپیما

احترام گذاشتن به فضای شخصی دیگران

وقتی که روی صندلیم نشستم، پاهایم را از فضای صندلی خودم بیرون نذاشتم تا کسی اذیت نشود و اجازه دادم نفر کناری ام از دسته صندلی استفاده کند.
 همه چیز درباره سفر با هواپیما

نگهداری وسایل در فضای خود

قبل از اینکه کیفمو داخل قفسه بزارم، مطمئن شدم که همه ی وسایل مورد نیازم را برداشتم تا موقع پرواز باعث آزار و اذیت دیگران نشوم و همه ی وسایلم را جلوی خودم نگه داشتم که به کسی برخورد نکند.

هنگام گفتگو با دیگران کمی دقت کنید

من آدم اجتماعی هستم و از حرف زدن با دیگران لذت می برم اما همیشه به رفتار های طرف مقابلم دقت می کنم که اگر با اشتیاق حرف نمی زند او را به حال خودش بگذارم. همچنین بهتر است با صدای آروم با دیگران حرف بزنید، چون همیشه کسانی هستند که صدای دیگران باعث آزارشان می شود.
همه چیز درباره سفر با هواپیما

استفاده از غذا های بودار ممنوع!

توصیه می کنم هنگام پرواز تنقلاتی را همراه داشته باشید که بودار نیستند، می توانید از تنقلاتی مثل: آجیل، کیک و بیسکوییت و خوراکی هایی نظیر اینها استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است باعث اذیت دیگران شوید.

از ایجاد مزاحمت در زمان خواب یا استراحت پرهیز کنید

زمانی که نیاز به استراحت داشتم، از بالشت مسافرتی استفاده کردم و صندلی خودم را به عقب نخواباندم چرا که فضای صندلی ها کوچک است و با این کار فضا تنگ تر و کوچک تر می شود.
به همین ترتیب می توانید بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران و با خیالی راحت استراحت کنید.
توجه کنید که اگر شما هنگام خواب خروپف می کنید، ممکن است مهماندار هواپیما یا یکی از مسافرین شما را به شکلی ناخوشایند بیدار کنند.
 همه چیز درباره سفر با هواپیما

در زمان پیاده شدن از هواپیما خونسرد باشید

به نظر من عجله داشتن زمان پیاده شدن از هواپیما کار درستی نیست و باعث هرج و مرج می شود.
زمانی که می خواستم چمدانم را از قفسه بردارم، مواظب وسایل دیگران نیز بودم تا به آنها برخورد نکنم و باعث ناراحتیشان نشوم، قبل از پیاده شدن هم از مهمانداران تشکر کردم و باور کنید با اینکار حس بسیار خوبی هم به خودم و هم به آن ها منتقل شد.
وقتی که به مقصد رسیدم، در زمان برداشتن چمدانم شماره ی رسیدی که به بلیتم وصل شده بود را با نواری که روی چمدانم بود چک کردم تا اشتباهی بخاطر تشابه چمدان فرد دیگری را برندارم.
همه چیز درباره سفر با هواپیما

نظرات کاربران (0 نظر)