پیگیری خرید

معرفی شرکت هواپیمای آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان سومین ایرلاین رسمی کشور است که در سال 1359 از ادغام چهار شرکت هواپیمایی: پارس ایر، ایر آسمان، ایر تاکسی و هور آسمان شکل گرفت که در سال 1381 به صندوق بازنشستگی کشور واگذار شده است.

هواپیما آسمان
این شرکت هوایی دو هدف توسعه ناوگان و توسعه هدفمندی‌های فنی و عملیاتی را همیشه سرلوحه کار خود قرار داده است به همین دلیل به نتایج بسیار مطلوبی دست یافته است، از این نتایج می توان به عضویت در مجامع معتبر هوایی مانند یاتا، نرخ صعودی جابجایی مسافر، گسترش شبکه پروازی داخلی و خارجی، جذب و آموزش کامل نیروهای متخصص، ساخت آشیانه‌های متعدد تعمیرات هواپیمایی و در نهایت دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی از سمت سازمان بین‌الملل هوایی به شرکت هواپیمایی آسمان اشاره کرد.

مهمترین رویداد شرکت هواپیمایی آسمان

از رویدادهای مهم برای شرکت هواپیمایی آسمان توافق با شرکت بوئینگ است. این ایرلاین بعد از برجام و لغو تحریم های هوایی درصدد جایگزین کردن ناوگان‌های جدید بوده است و بدین منظور در فروردین سال 1396 اقدام به سفارش 30 فروند ناوگان بوئینگ 737 از این شرکت کرد. ارزش این قرارداد 3 میلیارد دلار می باشد و تا 30 فروند دیگر امکان افزایش دارد.
شرکت هواپیمایی اسمان

ناوگانهای هواپیمایی آسمان

سیاست اولیه این شرکت در ابتدا این بوده است که از ناوگان‌های کوچک  مانند فوکر 100 با ظرفیت 105 نفر استفاده کند ولی در حال حاضر هواپیماهای بزرگ پیکر مانند ایرباس 320 و بوئینگ 737 خریداری کرده است. شرکت هواپیمایی آسمان، هم اکنون مجهز به 23 فروند ناوگان هوایی به شرح ذیل می باشد.

ردیف هواپیما     فعال      تعداد مسافر توضیحات
1 ایرباس A320 5 156-164  
2 ایرباس A340     1  240  
3 ای تی آر 72 5 66  
4 بوئینگ 737 2 144  
5 بوئینگ 727 3 172  
6 فوکر 100 7 109-100  
7 بوئینگ 737 مکس 0   حق گزینش 30 فروند

ناوگان های شرکت هواپیمایی آسمان

کلاس های پرواز هواپیمایی آسمان

در حال حاضر شرکت هواپیمایی آسمان در هواپیماهای فعلی خود فقط به کلاس پروازی اکونومی مجهز است. در این کلاس پروازی صندل های راحت عادی و وعده ی غذایی مناسب رایگان در کنار مهمانداران مجرب و کار آزموده در اختیار مسافران قرار می گیرد.

پرسنل، کارکنان شرکت هواپیمایی آسمان

وسیع‌ترین شبکه پروازی متعلق به شرکت آسمان است!

دفتر مرکزی هواپیمایی آسمان در تهران، فرودگاه مهرآباد و امام خمینی و دو پایگاه فعال دیگر آن در شیراز و مشهد است هر کدام از این مراکز دارای آشیانه‌های تعمیر و نگهداری مستقل می باشند و نیروهای خبره و متخصص در این پایگاهها در تلاش‌اند که امنیت مسافرین عزیز ذره ای به خطر نیفتد. شرکت هواپیمایی آسمان نخستین ایرلاین در خاورمیانه و جز تعداد محدود ایرلاین‌های ایرانی است که خدمات حمل و نقل آمبولانس هوایی و بیماران را انجام میدهد. مقاصد داخلی و خارجی هواپیمایی آسمان به ترتیب زیر می باشد:

مقصدهای داخلی شرکت هواپیمایی آسمان 

هواپیمایی آسمان پروازهای زیادی را به شهرهای مختلف و مناطق محروم ایران دارد، این شرکت شامل 40 مقصد داخلی مانند: مشهد، بوشهر، گرگان، بندرعباس، بجنورد، شیراز و ... در طول هفته می باشد. پروازهای داخلی آسمان انواع مختلفی همچون پرواز لحظه آخری، چارتری، نرخ ویژه و پروازهای سیستمی است.

مقصدهای خارجی شرکت هواپیمایی آسمان

هواپیمایی آسمان در ایام هفته به طور منظم علاوه بر پروازهای داخلی به 13 مقصد خارج از ایران، برخی از شهرهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه پرواز دارد.

شرکت هواپیمایی آسمان

کترینگ شگفت انگیز هواپیمایی آسمان

یکی از کترینگ‌هایی که با شرکت هواپیمایی آسمان همکاری می کند، کترینگ آرمان با 50 درصد سهام متعلق به این ایرلاین است. کترینگ آرمان تمام استانداردها و مجوزهای لازم سازمان بهداشت جهانی، تجارت جهانی و اتحادیه اروپا را اخذ کرده است و همچنین موفق به کسب گواهینامه‌ی حلال، موسسه بهداشت شده است. هواپیمایی آسمان در راستای احترام به سلیقه و کسب رضایت مشتری، امکان سفارش و سرو انواع غذاهای رژیمی و مخصوص کودکان در پرواز بلند مدت فراهم کرده است.

قوانین بار در هواپیمایی آسمان

مسافران مجاز به بردن بار دستی با حداکثر وزن 5 کیلوگرم در ابعاد 56 * 45 * 25 سانتی متر (مجموعا 115 سانتی متر) به داخل کابین میباشد، در پروازهای آسمان بار مجاز که تحویل به کانتر می شود برای پروازهای داخلی 20 کیلوگرم و پروازهای خارجی 30 کیلوگرم می باشد توجه داشته باشید که هزینه اضافه بار برای هر یک کیلوگرم، یک درصد مبلغ بلیط در این پروازها می باشد.
قوانین بار شرکت هواپیمایی آسمان

شرایط استرداد بلیط هواپیما آسمان

ممکن است شرایطی پیش بیاید که مجبور به کنسل کردن یا تعویق سفر باشید، در این حالت هر شرکت هواپیمایی موظف است مبلغی را به عنوان جریمه کسر کند و مابقی را به مسافر بازگرداند. شرکت هواپیمایی آسمان در پروازهای داخلی تمام مبلغ بلیط را طبق قوانین خود به مسافر باز می گرداند.

ایمنی و عملکرد هواپیمای آسمان

شرکت هواپیمایی آسمان همچون سایر ایرلاین‌های معتبر دنیا سعی کرده به مسائل ایمنی و سلامت پرواز توجه نشان دهد و با بهره‌گیری از دستاوردهای جهانی، سیستم مدیریت ایمنی در پرواز آسودگی خاطر بیشتر را برای مسافران فراهم کرده است. 
لازم است بدانید با این امکانات و امتیازات هواپیمایی آسمان چندان در عملکرد موفق نبوده و میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطابق با اعلام سازمان هواپیمای کشور، با میانگین تاخیر 45 دقیقه ای درسال 1393 بیشترین تاخیر پروازی را در میان شرکت های هواپیمایی دارد.
  • بعد از تاخیر طولانی 10 ساعته پرواز تهران- اهواز در مرداد ماه 1394 ضمن تذکر کتبی سازمان هواپیمایی پروازهای فوق العاده ی این شرکت در حالت تعلیق قرار گرفت.
  • اتحادیه اروپا در آذر ماه 1395 به واسطه نگرانی های ایمنی هواپیمایی آسمان را از پرواز در حوزه ی اتحادیه اروپا منع کرد.
  • پس از حادثه ی هواپیمایی تهران-یاسوج در سال 1396 که منجر به مرگ تمامی مسافران شد، با بررسی دقیق و همه جانبه وقوع حادثه، سازمان هوایی کشور تا اطلاع ثانوی پروازهای ATR را به منظور اطمینان از ارتقای ایمنی پرواز متوقف کرد. 
     

شرکت هواپیمایی آسمان در حال حاضر تمام تلاش خود را می کند، تا با ناوگان های جدید و مدرن همراه با فراهم آوردن امکانات مناسب در کنار کادر مجرب و آموزش دیده سفری ایمن تر و مطمئن تر از قبل برای مسافران در پرواز های داخلی و خارجی فراهم کند.  

نظرات کاربران (0 نظر)