پیگیری خرید

معرفی شرکت هواپیمایی کارون

شرکت هواپیمایی کارون از قدیمی ترین شرکت های هوایی غیر نظامی با قابلیت مسافربری و باری در پرواز است. حدود 85 سال پیش با نام خدمات هوایی نفت با هدف استخراج و توسعه عملیاتی در مناطق نفت خیز جنوب سال 1305 در شهر اهواز پا به عرصه فعالیت گذاشت. 
 هواپیمایی کارون
این شرکت در سال 1372 تا سال 1388 با نام شرکت حمل و نقل هوایی ایران به فعالیت خود ادامه داد، از آذر ماه سال 1388 به شرکت هواپیمایی نفت تغییر نام  و در تابستان سال 1396 برای واگذاری به صندوق بازنشستگی صنعت نفت  به نام شرکت هواپیمایی کارون تغییر یافت.

لوگوی هواپیمایی کارون

طرح لوگوی شرکت هواپیمایی کارون یک مشعل نفت است که نماد و سمبل صنعت نفت می  باشد. این لوگو از زمان تاسیس این شرکت برای خدمت رسانی به صنعت نفت طراحی شده و از قدیمی ترین لوگوها محسوب می شود. طراحی  جالب این لوگو متشکل از یک مشعل و یک شکل آبی رنگ که مانند نفتی است که به هوا پاشیده شده و طرح پرنده به خود گرفته است و نشانگر صنعت نفت و صنعت هوایی در کنار یکدیگر است.

لوگوی شرکت هواپیمایی کارون

پروازهای شرکت هواپیمایی کارون 

این شرکت پروازهای زیادی در طول هفته به شهرهای مختلف ایران دارد. با تعیین مسیر پروازی خود و زمان رفت وبرگشت می توانید لیستی از پروازهای هواپیمایی کارون را از ارزانترین تا بالاترین قیمت که شامل پروازهای لحظه ی آخری،  چارتری، نرخ ویژه و سیستمی کارون  می شود را مشاهده کنید. 
در این ایرلاین همچنین پرواز به کشور امارات متحده عربی و ارمنستان انجام می شود.

معرفی ناوگان‌های شرکت هواپیمایی کارون

در حال حاضر شرکت هواپیمایی کارون فقط دارای کلاس پروازی اکونومی می باشد، در خصوص این ناوگان هوایی این نکته قابل ذکر است که هر کدام از این ناوگان ها در این ایرلاین ها  اسم مخصوص به خود را دارند که به شرح زیر می  باشد:

4 فروند هواپیمای فوکر 50
گاز (EP-OIL)  نفت (EP-OIL) پتروشیمی (EP-PET)

خارک (EP-NFK)

 

4 فروند هواپیمای فوکر 100
مسجدسلیمان (EP-MIS)  شوش  (EP-SUS)  اهواز (EP-AWZ)  اوپیک (EP-OPI)


قوانین حمل بار هواپیمایی کارون

به طور کلی شرکت های هواپیمایی مختلف مجاز به بردن دو نوع بار هستند. بار داخل کابین که دارای وزنی بین 5 کیلو و ابعاد آن 50 تا 70 سانتی متر و بار مجاز در انبار هواپیما با توجه به نوع شرکت هواپیمایی از 23 تا 50 کیلوگرم می باشد. به ازای هر کیلو بار اضافه مبلغی از مسافران دریافت می شود. ساده ترین راه  برای کسب اطلاع دقیق این است که وزن بار مجاز درج شده در بلیط را چک کنید.

فوکر 100 شرکت هواپیمایی کارون

گواهینامه‌های شرکت هواپیمایی کارون

مهمترین افتخار شرکت هواپیمایی کارون کسب و تمدید گواهینامه ی صلاحیت پروازی در راستای تامین امنیت و ایمنی پرواز با رعایت قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشور بوده است.
لازم به ذکر است این گواهینامه در وارسی سازمان بین المللی هواپیمایی به شرکت های هواپیمایی اعطا می شود و شامل موارد زیر است:
 
1.    برنامه وارسی جهان ایمنی پرواز
2.    برنامه دستورالعمل و شرح وظایف سازمان مهندسی و تعمیرات
3.    برنامه ی وارسی جهانی از نحوه ی عملیات پروازی شرکت هواپیمای دنیا (یاتا)
4.    برنامه ی دستورالعمل مدیریت پرواز
5.    سامانه مدیریت ایمنی 
شرکت هواپیمایی کارون

اهداف و چشم اندازها هواپیمایی کارون

شرکت هواپیمایی کارون در راستای دست یابی به اهداف معین شده و انجام وظایف در رابطه با حمل نقل هوایی مسافر، بار و محصولات پستی در داخل وخارج با رعایت قوانین ومقررات سازمان هوایی کشور اهداف زیر را می تواند در راستای  عملیات اکتشاف، تولید و صدور نفت و گاز پشتیبانی کند:

  • کنترل عملیات حمل نقل هوایی و ساخت، تهیه و تامین، تجهیزات، دفاتر مربوط  به شرکت و کارکنان
  • انجام فعالیت های بازرگانی، آموزشی، اداری و ....
  • انجام خدمات مربوط  به مسافر و بار
  • ارائه خدمات مختلف فضانوردی 
  • ارائه خدمات مهندسی و تعمیرات

فوکر 50 هواپیمایی کارون
 
امداد هوایی کارون

احتمال بروز حادثه در جریان اکتشاف و  تولید فراورده های نفتی در مناطق جنوبی و جزیره ها زیاد است و  استفاده از آمبولانس و کلینیک هوایی ضروری می باشد. شرکت هواپیمایی کارون مجهز به هواپیماهایی بسیار امن همراه با تجهیزات پزشکی می  باشد. مصدومین با پیشرفته ترین برانکارد که به صورت اختصاصی طراحی شده با حضور پزشک و پرستار تا بیمارستان همراهی می شوند.

 
در پایان این نکته حائز اهمیت است که شرکت هواپیمایی کارون با وجود متحمل شدن خسارت های مالی بسیاری در زمان 8 سال جنگ تحمیلی توانست با اتکا به کارکنان و پرسنل متعهد علاوه بر خدمت در صنعت هوایی، کمک شایانی در امدادرسانی و کمک به مجروحین کند. در حال حاضر این شرکت هواپیمایی همانند گذشته آماده ارائه خدمات در صنعت نفت و هوایی است و امید دارد همچون سایر ایرلاین ها برای سرافرازی کشورمان گام موثر بردارد.

نظرات کاربران (0 نظر)