پیگیری خرید

معرفی شرکت هواپیمایی ایران ایر

یکی از قدیمی ترین شرکتهای هواپیمایی در خاورمیانه که هم اکنون فعال میباشد ایران ایر است. ایران ایر، شرکت هواپیمایی ایرانی است که در گذشته با نام هما شناخته شده میباشد. ایران ایر اولین شرکت هواپیمایی میباشد که به پرچم ایران مزین شده است.

هواپیمای ایران ایر

در تاریخ 1340/12/5 شرکت ایران ایروز و شرکت پرشین ایر سرویس با یکدیگر ادغام شدند و شرکت هواپیمایی ملی ایران (هما) را تاسیس کردند که از فروردین 1341 فعالیت این شرکت آغاز شد. خانواده هواپیمایی ملی ایران ایر امروزه شامل یک شرکت حمل و نقل هوایی بار به نام، ایران ایر کارگو می باشد. 

ایران ایر، ایمن ترین ایرلاین جهان

یکی از دوره های پرافتخار این شرکت هواپیمایی، دو دهه اول فعالیت‌اش می باشد. در سال های 1344 تا 1356 ایران ایر به دلیل خرید جت بوئینگ و همچنین خرید هواپیمای ایرباس به عنوان اولین بهره بردار ایر باس معرفی شد. هواپیماهای ایران ایر ساخته ی کارخانه های بوئینگ ایرباس و ای تی آر هستند و بیشتر این هواپیماها در سال های اخیر خریداری شده اند که کاملا نو میباشند. 

ایران هما درصدد این بوده است که موقعیت استراتژیک ایران را به عنوان اتصال شرق و غرب حفظ کند و کشورش ایران را تنها مرکز موفق حمل بار و مسافر در دنیا معرفی کند به همین دلیل تلاشهای زیادی کرد تا بالاخره توانست در سال 1976 میلادی بعد از شرکت استرالیایی-کانتاس لقب ایمن ترین شرکت هواپیمایی جهان در ایران را از آن خود کند. 
جالب است بدانید که ایران ایر دست از تلاش بر نمی دارد و در سال های پایانی این دهه لقب پیشرفته ترین، پردرآمدترین و موفقترین ایرلاین دنیا نیز به خود اختصاص می دهد و با کنسرسیوم انگلیسی -فرانسوی نیز قراردادهایی برای خرید هواپیماهای مافوق صوت کنکورد به امضا می رساند.

هواپیمای ایران ایر

سازمان بندی ساختمان ایران ایر

دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد تهران قرار دارد و در حال حاضر شرکت هواپیمایی ایران ایر حدود 887 نفر پرسنل دارد که 1198 نفر خدمه پرواز ، 1732 نفر تکنسین تعمیر هواپیما و 1900 نفر کارمندان بخش خدماتی می باشند. 
لازم به ذکر است که 60 درصد سهام این شرکت متعلق به دولت و بقیه آن در قالب سهام عدالت و مردم واگذار شده است.

خدمه بیزینس کلاس هواپیمای ایران ایر

نماد مشترک ایران ایر با سایر شرکتها

ایران ایر با پنج شرکت هواپیمایی نیز قرارداد نماد مشترک دارد. نام این شرکت ها در پایین آمده است:

  • آئروفلوت (هواپیمایی حامل پرچم روسیه)
  • آستریا ایر (هواپیمایی حامل پرچم اتریش)
  • هواپیمایی آذربایجان[۲۴](هواپیمایی حامل پرچم آذربایجان)
  • ترکیش ایرلاین (هواپیمایی حامل پرچم ترکیه)
  • لوفت‌هانزا (هواپیمایی حامل پرچم آلمان) 

لوگوی هواپیمای ایران ایر

مقصدهای پروازی ایران ایر

مقاصد پروازی شرکت هواپیمایی ایران ایر با نوسازی و مدرنسازی در حال افزایش می باشد، اما هم اکنون شرکت ایران ایر به 35 شهر ایران و 26 شهر اروپایی و آسیایی قادر است پرواز کند.

مقاصد پرواز داخلی هواپیمای ایران ایر

مقاصد پرواز داخلی ایران ایر

پایگاه اصلی برای پروازهای داخلی پرواز های داخلی فرودگاه مهرآباد می باشد و اما مقاصد پرواز این شرکت مقتدر در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، رشت، کرمانشاه، ساری، گرگان، مشهد، بیرجند، کرمان، زاهدان، چابهار، قشم، کیش، بندرلنگه، لار، یزد، بندرعباس، شیراز، بوشهر، آبادان، اهواز، اصفهان، اردبیل و مشهد می باشد.

فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران

مقاصد پرواز خارجی ایران ایر

پایگاه اصلی برای پروازهای خارجی فرودگاه امام خمینی می باشد که مقاصد پرواز اروپایی این شرکت در مسکو، آنکارا، استانبول، رم، کلن، میلان، وین، هامبورگ، پاریس، آمستردام، لندن، گوتنبرگ، استکهلم و فرانکفورت و همچنین مقاصد آسیایی هواپیما ایران ایر در کوالالامپور، دبی، بمبئی، کراچی، پکن، تاشکند، دمشق، بیروت، کویت و دوحه می باشد.

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران

ناوگان هواپیمایی ایران ایر

ناوگان هواپیمایی ایران ایر که در حال حاضر 43  هواپیمای ایرباس فوکر و ام دی در اختیار دارد. این شرکت پس از برجام و لغو تحریم ها 118 هواپیما ایرباس و ای تی آر سفارش داد که بزرگترین قرارداد هواپیمایی در تاریخ این صنعت در جهان رقم خورد. بنابراین ایران ایر در آستانه خرید هواپیما از شرکت بوئینگ نیز قرار دارد تا با تجهیز ناوگان هواپیمایی خود نسل های قدیمی این وسیله نقلیه غول پیکر را کنار بگذارد.

ناوگان مسافربری هواپیمای ایران یار

طولانیترین خط هوایی بدون توقف

پرواز های بدون توقف زیادی به شهر های اروپایی  انجام میشد و هچنین جالب است بدانید 
پرواز به نیویورک آمریکا تنها با یک توقف در لندن انجام میشد که به همین دلیل این شرکت لقب طولانی ترین خط هوایی بدون توقف در جهان را نصیب خود کرد


معرفی کلاسهای پروازی ایران ایر

کلاس های پروازی ایران ایر به دو دسته اکونومی و هما کلاس یا بیزینس کلاس تقسیم می شوند.

کلاس اکونومی 

کلاس پروازی اکونومی در 6 کلاس l،n،m،q،v،y با نرخهای متفاوت تعریف شده است.

کلاس های اکونومی هواپیمای ایران ایر
هما کلاس(بیزینس کلاس)

هما کلاس امکانات راحت تر و بیشتری را برای پرواز مسافرین فراهم میکند وزن بار مجاز هما کلاس در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت و متغیر است بنابراین نمیتوانیم اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم اما نگران نباشید زمان خرید بلیط اطلاعات دقیق از کلاس های پروازی و حداکثر وزن مجاز بار به شما داده می شود.

هما کلاس یا بیزینس کلاس هواپیمای ایران ایر

حوادث پروازی ایران ایر 

هیچ شرکت هواپیمایی را پیدا نمیکنید که در دورهی حیات خود دچار حوادث ناگوار نشده باشند و شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز از این قاعده مستثنی نیست، با این حال اتفاقات ناگواری که برای این شرکت هواپیمایی رخ داده است را به همراه علت بروز حادثه در ادامه توضیح خواهیم داد.
یک فروند بوئینگ 727 هواپیمایی ایران ایر، در سال 58 در نزدیکی فرودگاه مهرآباد به دلیل شرایط بسیار بد هوایی و گرفتار شدن هواپیما در طوفان با ارتفاعات البرز برخورد میکند، که بر اثر این برخورد 128 نفر مسافر و خدمه پرواز جان خود را از دست می دهند.
هواپیمای ایران ایر در تیر سال 67 که از مبدا بندرعباس راهی دبی بود توسط ناو آمریکایی وینسنس روی آبهای خلیج فارس سرنگون شد که بر اثر این حادثه همه 274 مسافر و 16 خدمه جان خود را از دست دادند که در پی این خبر مقامات نیروی دریای آمریکایی ادعا کردند که ناو آمریکایی ایر باس، ایران ایر را با جنگنده اف 14 اشتباه گرفته است.
  هواپیمای ایران ایر

بهترین راه خرید بلیط های هواپیمای ایران کیش

مناسب ترین راه خرید بلیط های هواپیمایی، خرید آنلاین می باشد، زیرا حق انتخاب از میان پرواز های مختلف را به شما می دهد و همچنین راحت و مطمئن است بنابراین اگر شما قصد خرید بلیط های هواپیمایی ایران ایر چارتر را دارید سایت بدو کیش میتواند به شما در خرید مطمئن و راحت کمک کند.

نظرات کاربران (0 نظر)