پیگیری خرید

لابی هتل کجاست؟ ویژگی های ایده آل لابی هتل

نخستین قسمتی که ویژگی های یک هتل را به نمایش میگذارد لابی هتل است که نشان گر هویت کلی هتل می باشد و امکان دارد در نگاه اول خیره کننده و باشکوه بنظر برسد و یا با  ذهنیت شما فاصله زیادی داشته باشد.

مسافر در ابتدا خود را در داخل لابی می بیند و از وضع ظاهری لابی متوجه می شود که آیا این هتل دارای اعتبار می باشد یا هتلی متوسط و معمولی است و سپس وضعیت اتاق ها را با توجه به ظاهر لابی مجسم میکند و  با خود فکر میکند که آیا میتواند در این هتل اقامت کند یا خیر؟

در ادامه با بدو کیش همراه باشید تا به بررسی جایگاه لابی در یک هتل بپردازیم.

لابی هتل

اهمیت لابی هتل :

مهمان پس از ورود به هتل و با دید اولیه که به دست می آورد تصمیم میگیرد که در آن هتل اقامت کند یا راه بازگشت را در پیش گیرد . از این جهت لابی هتل مهم ترین بخش جهت جذب مهمان می باشد.

لابی که قسمت ورودی و ابتدائی هتل می باشد خود شامل بخش های مختلفی می شود  و تجهیزات ابتدائی مسافر را در خود جای داده است و از این جهت اهمیت بسیاری دارد.

اگر به اتاق های هتل توجه زیادی داشته باشید و امکانات بی نظیری را برای آن ها در نظر بگیرید ولی به لابی هتل رسیدگی نکنید ، این موضوع در ابتدا ذوق مسافر را کور میکنید و ذهنیت بدی را برایشان می سازد.

لابی هتل به منزله شناسنامه هتل است و شکل ظاهری آن باید جز مهم ترین مسائل هتلداری قرار گیرد.

لابی هتل

ویژگی های ایده آل لابی هتل :

برای اینکه لابی هتل مورد تایید مسافران باشد لازم است به طراحی زیبا ، دکور خلاقانه ، نور ، هوای مناسب و ... توجه شود و از آنجائی که لابی علاوه بر پذیرش مسافر ؛ محل استراحت و دیدار مهمانان با دوستان می باشد ، بهتر است از مبل های بادوام و مناسب و شیک استفاده شود.

میز رسپشن :

میز رسپشن قسمتی از لابی هتل می باشد و باید به گونه ای باشد که جلوی چشم مسافر قرار داشته باشد و مهمان پس ار ورود به دنبال پیدا کردن آن نباشد و معمولا روبروی در ورودی هتل قرار میگیرد.

برای این بخش باید فضای مورد نیاز در نظر گرفته شود تا ازدحام اضافه ایجاد نشود و برای تمامی مسافران فضا برای ایستادن و انجام کارها وجود داشته باشد.

مسافر ان اغلب با چمدان جلوی پذیرش حضور میابند تا مراحل لازم برای تحویل اتاق را انجام دهند و کوچک بودن میز رسپشن باعث کلافه شدن افراد میشود.

رسپشن هتل

محل قرار گیری میز رسپشن :

میز رسپشن معمولا باید در طبقه همکف هر هتل قرار گیرد تا مسافر مجبور نباشد برای یک سوال یا خواسته کوچک به طبقه دیگر رفته و یا مسافران تازه وارد برای پیدا کردن لابی دچار مشکل شوند.

در قسمتی از لابی هم نوشیدنی سرو میکنند تا افراد بتوانند حین انتظار نوشیدنی میل کنند و قسمتی از لابی هم مانند سالن انتظار هست.

مسئول پذیرش هتل :

یکی دیگر از نکات مهم که بیشترین میزان توجه مسافران را به خود جلب میکند برخورد پذیرش هتل است. باید برای قسمت پذیرش هتل از کادری مجرب و خوش برخورد استفاده گردد تا در تلاش برای جلب نظر گردشگر باشند و صمیمانه در پی حل مشکلات مسافران باشد.

یک پذیرشگر هتل باید :

1 )  به مهمانان کمک کنند تا مراحل رزرو اتاق را به درستی انجام داده و اتاق را تحویل مسافر دهد.

2 )  به تمامی پرسش های مسافران با خوشرویی پاسخ دهد.

3 ) نیاز ها و خواسته های گردشگران را در سریع ترین زمان ممکن پی گیری کند.

4 ) با قوانین داخلی هتل اشنایی کامل داشته باشد.

رسپشن هتل

در مدت سفر ، چه چیزی بیشتر در لابی هتل نظر شما را به خود جلب کرده است؟ 

بنظر شما نکات منفی و مثبت در لابی چه مواردی می تواند باشد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع : بدو کیش

هتل شایگان کیش

نظرات کاربران (0 نظر)