پیگیری خرید

فواید سفر

سفر فواید زیادی دارد که بسیاری از ما از آن بی خبریم البته افرادی که زیاد سفر میکنند مطمئنا از مزایا و تاثیرات مثبت سفر با خبر هستند. سفر کردن ما را برای مدت کوتاهی از دغدغه های زندگی و روزمرگی دور خواهد کرد. همچنین در سفر میتوانید با افراد زیادی ارتباط برقرار کنیدو با تاریخ ، فرهنگ و آداب و رسوم های مختلف آشنا شوید. باید بدانید که سفر تنها یک تفریح نیست ، در سفر تجربه های آموزنده زیادی کسب خواهید کرد که اثرات زیادی در تمامي مراحل زندگیتان خواهد داشت . سفر به جزیره کیش نیز میتواند بسیار هیجان انگیز باشد.
از آنجایی که سفر فواید زیادی دارد ما در ادامه مطلب به مهمترین فواید آن اشاره خواهیم کرد با بدو کیش همراه باشید.

فواید سفر

1- آرامش ذهن


همه ما در زندگی روزانه خود تکرار و روزمرگی هایی  به همراه استرس و تنش زیادی را تجربه خواهیم کرد که مطمئنا این عوامل باعث فرسودگی ذهنی و خستگی خواهد شد. اگر چند روز به خود مرخصی بدهید و به سفر بروید تازه اهمیت  و ارزش آدم های دورو بر و داشته هایتان را کشف خواهید کرد. آرامش و رضایتی که توسط سفر کردن به شما خواهد رسید یکی از بهترین فواید سفر برای از بین بردن خستگی های ناشی از کار و روزمرگی های زیاد است و انرژی لازم برای ادامه زندگی را به ما میدهد.

فواید سفر


2- خلاقیت بیشتر


روزمرگی های زندگی نوآوری و خلاقیت را کاهش خواهد داد و ما را تنها به ماشینهای کوکی که اسیر روزمرگی ها شده اند تبدیل خواهد کرد.
اما به محض اینکه از این روزمرگی خارج شوید خلاقیت در ذهن شما به وجود خواهد آمد زیرا در موقعیت های جدید و ناآشنا قرار خواهید گرفت و برای هر لحظه و موقعیتی تصمیم گیری خواهید کرد. 
اگر در زندگی و شغل احساس کسالت کردید و احساس کردید که زندگیتان تکرار و روزمرگی پیدا کرده است  و دیگر مثل قبل خلاق نیستید. چند روزی را برای سفر برنامه ریزی کنید تا با انرژی بیشتری به زندگی خود باز گردید.


3- افزایش اعتماد به نفس


از دیگر فواید سفر آشنایی با افراد مختلف و فرهنگ های مختلف است. سفر به مناطق مختلف به ما یادآوری خواهد کرد که انسان های زیادی وجود دارند که اعتقادات و علایق مختلفی دارند و مثل ما فکر نمیکنند اما همه ما با هم برابریم و در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی میکنیم.

فواید سفر


4- کاهش اضطراب و استرس


با سفر کردن امکان دور کردن فشار های جسمی و روحی را خواهید داشت حتی اگر سفر شما در زمینه کاری باشد و شما مجبور باشید ساعت های زیادی در کنفرانس های کاری سپری کنید.
ممکن است حتی در سفر نیز استرس و اضطراب را تجربه کنید برای مثال به کشوری سفر میکنید که برای گردش و بازدید از جای دیدنی باید با زبان های مختلفی صحبت کنید و یا مقصد سفرتان شهر شلوغی است و با آن آشنایی نداریم دچار استرس خواهید شد اما استرس سفر ، یک استرس مثبت است و مانند استرسی که کار و زندگی روزمره خود دارید نیست و این کاهش استرس و فشار روحی به سلامت شما کمک خواهد کرد.
کسانی که سفر میکنند عموما استرس و اضطراب کمتری دارند زیرا از عواملی که باعث استرس می شوند مدتی دور هستند. مطالعات طولانی در رابطه با بیماری های قلبی نشان میدهد افرادی که در طول سال سفر میکنند، احتمال ابتلا به حمله قلبی و بیماری های قلبی کمتری خواهند داشت.

فواید سفر


5- وفق دادن با شرایط


گاهی اوقات در سفر با شرایط و مشکلاتی مواجه خواهید شد و یا برنامه ریز هایتان آنطور که میخواهید پیش نمیرود. از فواید سفر آموختن وفق دادن خو با شرایط موجود و ناخواسته است.


6- داشتن لحظات خوش


برای سفر کردن مهم نیست چند سال دارید جوان هستید یا مسن ، تحصیلات و شغلتان چیست ، همین که کودک درونتان به دنبال خوش گذرانی و تفریح باشد همیشه وقت برای سفر دارید. در سفر آزاد هستید و اهمیتی ندارد که چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید میتوانید تمام محدودیت ها را کنار بگذارید.در واقع با سفر کردن میتوانید خود واقعیتان باشید.

فواید سفر


7- بهبود سیستم ایمنی بدن


از مهمترین فواید سفر ، قوی شدن بدن در برابر ویروس ها و باکتری ها و سایر میکروب ها می باشد.البته منظور ما این نیست که در هنگام سفر خود را در معرض ابتلا به بیماری ها قرار دهید و رعایت بهداشت در حین سفر کوتاهی کنید. البته زمانی که به مکان جدید سفر می کنید بدنتان به طور طبیعی فرصتی برای تعامل با ذرات مختلف پیدا خواهد کرد و آنتی بادی های زیادی تولید میکند در برابر بیماری های مشابه در آینده از بدن شما محافظت خواهد کرد.

نظرات کاربران (0 نظر)