پیگیری خرید

همه چیز در مورد زندگی در جزیره ی زیبای کیش | بدو کیش

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس میباشد. افراد بسیاری بخاطر آب و هوا ، وجود اکسیژن خالص ،نبود ترافیک ، تفریحات کیش و دیگر امکانات قصد زندگی دائم در این جزیره را دارند.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید در جزیره کیش زندگی کنید مزایا و معایب آن راهم در نظر داشته باشید.

بجز منطقه های گردشگری زیبای کیش که میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد آن ها را در سایت بدو کیش کسب کنید، به دیگر اطلاعات هم نیاز دارید. ما در این مقاله سعی کرده ایم که شرایط زندگی در کیش را برای شما عزیزان ارائه دهیم.با ما همراه باشید.

زندگی در کیش

  • جزیره کیش  :

جزیره کیش با شکل بیضی و مساحت 91 کیلومتر در جنوب کشورمان واقع شده است.

در کیش درصد اکسیژن خالص از سایر مناطق بیشتر است و همین امر سبب می شود برای کسانی که مبتلا به بیماری تنفسی هستند ، گزینه خوبی جهت زندگی باشد. حتی اگر شما ساعت ها به گشت جزیره کیش مشغول باشید و یا به بازارهایی مختلفی مثل بازار زیتون کیش ، بازار پردیس 1 کیش، بازار دیپلمات کیش و .. سر بزنید ، کمتر احساس خستگی کنید.

کیش یکی از امن ترین شهر های کشور می باشد که در مسافرت های چند روزه هم کاملا متوجه این موضوع می شوید ، قوانین رانندگی در کیش با سطحی بالاتر نسبت به سایر شهر ها اجرا میشود ،  در جزیره کیش هیچ چراغ قرمزی را مشاهده نخواهید کرد.

سطح امکانات جزیره کیش نیز به نسبت بالاتر می باشد و وجود تفریحات دریایی نظیر بنانا کیش ، پاراسل کیش ، شاتل کیش ، فلای بورد کیش ، غواصی کیش , ... فکر زندگی در کیش را در ذهن شما  قوی تر میکند. اما قبل از تصمیم قطعی به نکات زیر توجه فرمائید.

  • راه های سفر به جزیره کیش :

بیشتر سفر ها به این جزیره از طریق راه های هوایی و هواپیما صورت میگیرد. اما شما میتوانید از طریق دریا هم وارد جزیره بشوید و با پرداخت هزینه خودرو و هزینه مسافر به راحتی از بنادری مثل لنگه ، چارک به جزیره کیش راه پیدا کنید.

بازارهای کیش

  • تفریحات کیش : 

اغلب گردشگران تفریحات دریایی و تفریحات غیر دریایی کیش را تجربه میکنند و خاطره ای خوش برای خود می سازند . در کیش تفریحات آبی نظیر غواصی کیش ، پاراسل کیش ، شاتل کیش ، بنانا کیش ، پارک آبی اوشن کیش ، پدل بورد کیش ، فلای بورد کیش، اسکوتر زیر دریایی کیش و ... وجود دارد .

تفریحات غیر دریایی جزیره شامل قلعه وحشت کیش ،پینت بال کیش ، سینما 6 بعدی کیش ، جنگ شبانه ایرانیا کیش ، جنگ ستارگان رنگارنگ کیش اکبر اقبالی ، جنگ شبانه شب طلایی کیش ، جنگ شبانه دینامیت شو کیش و .... می باشد.

  • قیمت ها و بازار های کیش :

بطور کلی میتوان گفت میانگین قیمت خدمات ، کالاها ، مواد مصرفی در جزیره کیش بالاتر از سایر شهرها می باشد. یکی از معایب زندگی در کیش قیمت بالای مواد مصرفی است. قیمت مواد غذایی در جزیره کیش نسبت به سایر شهرهای ایران گرانتر است. شما برای خرید یک کیلو میوه باید مبلغ بیشتری در کیش پرداخت کنید و همچنین گوشت و مرغ هم گرانتر عرضه میشود.

لازم است که بدانید قیمت لوازم الکتریکی در جزیره کیش با قیمت سایر شهر های بزرگ مثل تهران، اصفهان، مشهد برابر بوده و آنچنان اختلافی ندارند. تنها چیزی که در جزیره کیش از سایر شهرها ارزانتر است پوشاک و لوازم آرایشی است که البته در کنار بقیه مواد مصرفی آنچنان سودی نخواهید برد و در کل هزینه زندگی در کیش بالا است. 

بازارهای متنوعی در کیش جهت خرید وجود دارد که میتوان به بازار پانیذ کیش ، بازار مروارید کیش ، بازار مرجان کیش و بازار ونوس کیش ، بازار زیتون کیش ، بازار دیپلمات کیش ، بازار صدف کیش ، بازار پارس خلیج کیش ، بازار دامون کیش، بازار سارینا کیش اشاره کرد.

معایب زندگی در کیش , زندگی در کیش

  • خودرو در کیش

یکی از دلایلی که علاقه عموم را به زندگی در کیش بالا میبرد ماشین های لوکس است. شما میتوانید بدون پرداخت گمرک بهترین و لوکس ترین ماشین های روز دنیارا خریداری کنید و بدون هیچگونه مشکلی از رانندگی با آن لذت ببرید. هزینه خرید ماشین در کیش برابر قیمت های ماشین در دبی به علاوه هزینه صدور پلاک منطقه آزاد کیش (که پنج الی شش میلیون میشود) و هزینه حمل ماشین از دوبی به ایران است.

اطلاعات کامل قوانین گمرک کیش

درضمن دوستانی که قصد استفاده دائم از این خودرو ها را ندارند، میتوانند ماشین اجاره کنند و از رانندگی با ماشین های لوکس لذت ببرند. توجه کنید که قبل از اجاره ماشین در کیش باید مدارک لازم را تهیه نمایید. لازم به ذکر است که بدانید که اگر ماشین اجاره میکنید باید قبل از خروج از جزیره کیش جریمه های تحمیلی را پرداخت کنید چون در دیگر شهر های ایران این امکان وجود ندارد.

قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش نسبت به سایر شهر های ایران قانونمند تر بوده و شما باید طبق قوانین عمل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قوانین رانندگی در کیش  و  اجاره ماشین در کیش کلیک کنید.

معایب زندگی در کیش , زندگی در کیش

  • معایب زندگی در کیش 

هزینه های آب و برق در کیش

هزینه آب و برق یکی دیگر از معایب زندگی در کیش است. قیمت آب و برق در جزیره کیش نسبت به دیگر شهر ها بسیار بالاتر می باشد. این گرانی ها به خاطر خصوصی بودن شرکت آب و برق در این جزیره است. بطور مثال یک خانواده 4 نفره در یک دوره 45 روزه با قبض های 150 الی 250 هزار تومانی مواجه میشود. درضمن تمام مناطق جزیره کیش گاز کشی نشده است.

معایب زندگی در کیش , زندگی در کیش

قیمت مسکن در کیش

قیمت مسکن در کیش مثل سایر شهر ها است و نسبت به منطقه آن قیمت گذاری میشود. در برخی از مناطق جزیره کیش قیمت مسکن به متری 26میلیون تومان میرسد.

ازجمله معایب زندگی در کیش شرجی بودن هوا است که این امر باعث می شود گردشگران در طول روز در محل اقامت خود بمانند و شب ها برای تفریح و خرید به بازارها کیشمراجعه کنند.

همه چیز درباره اقلیم آب و هوای کیش

یکی دیگر از معایب زندگی در کیش که بسیاری از آن رنج میبرند حشرات موذی و گزش آنها است، این حشرات در مناطق گرم تر جزیره بیشتر است.

معایب زندگی در کیش , زندگی در کیش

اقامت دائم در کیش :

با توجه به تمامی موارد بالا و با بررسی دقیق شرایط میتوانید اقامتی برنامه ریزی شده در جزیره کیش داشته باشید .

دقت کنید که فرصت های شغلی در جزیره کیش بسیار کمتر از دیگر شهر ها است. افرادی که به جزیره کیش نقل و مکان میکنند زمان زیادی را برای یافتن شغل مناسب صرف میکنند و اغلب بومیان جزیره در هتل های کیش ( نظیر هتل ترنج کیش ، هتل فلامینگو کیش، هتل شایان کیش ، هتل ایران کیش و... )  ، رستوران های کیش ( رستوران میرمهنا کیش، رستوران سالود کیش ،رستوران کرال کیش ، رستوران شاندیز مرجان کیش و.. ) ، بازارهای کیش و تور های گردشگری مشغول هستند. ساخت و ساز در کیش بسیار رونق دارد و هر روزه درحال پیشرفت است و اگر سرمایه ای دارید که میخواهید از آن استفاده کنید و سود بسیاری ببرید، میتوانید در صنعت ساخت و ساز سرمایه گذاری کنید.

معایب زندگی در کیش , زندگی در کیش

امیدواریم که با ارائه این مقاله کمکی به شما عزیزان کرده باشیم.
 

نظرات کاربران (0 نظر)