پیگیری خرید

روم سرویس و لاندری هتل چیست؟

ممکن است شما هم قصد سفر داشته باشید و برای محل اقامت خود هتلی را انتخاب کنید بهتر است قبل از سفر با اصطلاحات روم سرویس و لاندری هتل آشنا شوید و از مزایای این دو سرویس نهایت استفاده را ببرید.

روم سرویس ولاندری هتل چیست؟

روم سرویس هتل چیست؟

معمولا در همه هتل ها اصطلاحاتی یکسان وجود دارد که مسافران به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند یکی از این اصطلاحات Room service ( روم سرویس ) است. 
همانطور که از نامش پیداست ، این اصطلاح برای سرو غذا در اتاق کاربرد دارد. در حقیقت این سرویس مستقیما از آشپزخانه به داخل اتاق ها برده میشود و برای مسافران سرو میگردد و در داخل اتاق ها امکاناتی مانند : گاز ، یخچال ،  ظروف مخصوص غذا فراهم شده است تا بتوانند در صورت سرد شدن غذا آنرا گرم کنند و از نوشیدنی های سرد ، داخل یخچال استفاده نمایند.
برای استفاده از روم سرویس به راحتی میتوانید با استفاده از تلفن  غذای مورد نظر خود را سفارش دهید ، مسئول مربوطه بن مربوط به غذای شما را صادر میکند و به داخل آشپزخانه میفرستد و در نهایت غذای درخواستی شما به همراه صورت حساب به قسمت روم سرویس فرستاده میشود و با استفاده از میز های چرخ دار مخصوص برای سرو غذا به اتاق آورده میشود و صورت حساب توسط فرد درخواست کننده امضا و مبلغ واریز میگردد.
خدمات روم سرویس از پر طرفدار ترین خدمات در هتل ها محسوب میشود زیرا در هر زمان که احساس گرسنگی کنید میتوانید با یک تماس ساده درخواست غذا کنید و نوشیدنی مورد نظرتان را سفارش دهید.

روم سرویس و لاندری هتل چیست؟

اگر زمان صرف شام را از دست دادید و یا دیر به محل اقامت رسیده باشید شاید نخواهید یا نتوانید یک وعده کامل غذایی شام میل کنید و ترجیح دهید یک وعده سبک در داخل اتاق هتلتان میل کنید روم سرویس یک انتخاب عالی است.

روم سرویس هایی که امروزه ارائه میشوند منوهای متنوعی را برای اینگونه موقعیت ها برای میهمانان خود فراهم ساخته اند ، و از طرفی میهمانان امروزی ترجیح میدهند که بیشتر وقت خود را صرف گشت و گذار و گردش نمایند تا تارستوران هتل ، به همین دلیل آماده کردن یک غذای سبک و یک مزیت برای آنان محسوب میشود و این همان خدمات روم سرویس است .

لاندری هتل چیست؟

در برخی از هتل ها به خصوص هتل های لوکس و مجهز اتاقی تحت عنوان لاندری یا رخت شویی وجود دارد. در این اتاق تعدادی ماشین لباسشویی و خشکشویی، غلطک، میز اتو و اتو، اتو پرس، دیگ بخار، سینکی بزرگ برای شست و شوی لباس های حساس (مانند لباس های حریر و ابریشم یا بافتنی ها)، وان مخصوص لکه گیری، قفسه‌ و جالباسی‌های مخصوص برای لباس‌های شسته شده و اتو شده، قفسه با سبد‌های مخصوص برای لباس‌های کثیف وجود دارد و عملیات شستن، خشک کردن و اتو کردن لباس ها در این اتاق انجام می شود.

لاندری هتل

لباس های مسافران، وسایل مربوط به امور خانه داری و رستوران هتل مثل رومیزی ها، دستمال سفره، ملحفه، روبالشی ها، یونیفرم پرسنل و لباس هایی که از خارج می آورند در این قسمت شست و شو می شوند.

در این قسمت انبار کوچکی برای قرار دادن مواد شوینده و پاک کننده، محلی برای تحویل و دریافت لباس مسافران و پرسنل، خیاط خانه، محلی برای دفتر لباسشویی ومحلی برای نگهداری ملحفه ها، روبالشی ها، روتختی ها و انواع حوله ها، رومیزی ها و ... وجود دارد.

لاندری هتل

معمولا در هتل ها یک کیسه پلاستیکی مخصوص لباس های کثیف میهمانان وجود دارد که توسط خدمه به لاندری حمل می شود. در یک قسمت از آن قیمت شست و شوی لباس ها نوشته شده و در قسمت دیگر آن فرم مخصوص لباسشویی که در این فرم نام خود، شماره اتاق، نوع لباس و تعداد و نوع شست و شو یا اتو را در آن مشخص می کنید. پر کردن این فرم کمک می کند تا هنگام تحویل لباس ها مشکلی به وجود نیاید. اما در بعضی دیگر از هتل ها، لباس ها بعد از انتقال به لاندری ثبت و شماره گذاری می شوند.

منبع : بدو کیش

هتل شایگان کیش

نظرات کاربران (0 نظر)