پیگیری خرید

آشنایی با اصطلاحات هتل ها

اگر اهل سفر و گردش در شهرهای مختلف باشید احتمالا اصطلاحات زیادی در مورد رزرو هتل شنیده اید که شاید معنی برخی از آن ها را ندانید. آشنایی با اصطلاحات مختلفی که در طول اقامت خود در هتل ، مورد استفاده شما می باشد سبب میشود که اقامتی دلپذیر داشته و با انواع خدمات هتل آشنایی پیدا کنید. در ادامه با بدوکیش همراه باشید.

اصطلاحات رزرو هتل

  1. واچر هتل چیست ؟
  2. چک این چیست ؟
  3. چک اوت چیست ؟
  4. فول بورد چیست؟
  5. مینی بار در هتل 
  6. روم سرویس در هتل
  7. خدمات خانه داری در هتل
  8. اصطلاحات مربوط به سن مسافر 

واچر هتل چیست؟

واچر به معنای تاییدیه رزرو اتاق شما در هتل می باشد و زمانی که رزرو شما در هتل قطعی شده باشد باید واچر در اختیار شما قرار گیرد. در واچر اطلاعاتی مثل نام هتل ، تعداد مهمانان ، تاریخ ورود به هتل ، تاریخ خروج از هتل ، تعداد روزهای اقامت ، نام اتاق و مشخصات هتل در آن درج شده است.

واچر تایید میکند که هزینه شما در قبل خدمات هتل به طول کامل پرداخت شده  و اقامت شما در این هتل قطعی است.

بطور مثال وقتی شما به طور انلاین هتل های کیش را از سایت بدوکیش رزرو کنید ، تاییدیه ای به نام واچر برای شما ارسال میشود که مشخصات مسافر + مشخصات هتل در آن ثبت شده و شما هنگام ورود به هتل باید آن را به پذیرش تحویل دهید.

چک این چیست؟

اصطلاح چک این به معنای تحویل گرفتن اتاق رزرو شده توسط شما می باشد.

زمانی که شما به هتل می رسید به بخش پذیرش مراجعه و با ارائه واچر کلید یا کارت اتاق خود را دریافت میکنید و هر هتل هم قوانین خود را برای چک این دارند.

اما معمولا ساعت ورود به اتاق در هتل ها 14 می باشد و شما پس از ارائه مدارک لازم در این ساعت میتوانید اقامت خود را در آن هتل آغاز کنید.

اصطلاحات مربوط به هتل

چک اوت چیست؟

چک اوت به معنای تحویل اتاق توسط شما به هتل می باشد.

در روز آخر اقامت ، شما اتاق را تحویل داده و هتل را ترک میکنید. در بیشتر هتل ها ، معمولا ساعت چک اوت 12 ظهر می باشد.

شما در این مرحله به پذیرش رفته و پس از انجام مراحل لازم و تحویل کلید/کارت هتل را ترک میکنید.

فول بورد به چه معناست؟

شاید برایتان پیش آمده باشد که در زمان رزرو هتل به اصطلاح Full board یا Half board برخورده باشید و معنای آن ها را ندانید. اصطلاح Full board به معنای رزرو هتل با سه وعده غذایی می باشد.

شما همراه با اتاق و خدمات مرتبط با آن ، وعده غذایی صبحانه ، ناهار و شام را نیز رایگان دریافت خواهید کرد.

در مقابل این اصطلاح ، عبارت Half board قرار دارد که به معنای ارائه یک وعده غذایی رایگان ناهاریا شام در کنار صبحانه می باشد.

معنای اصطلاح B.B و O.R :

اصطلاح Only Room بدین معناست که هزینه ای که شما پرداخت میکنید فقط برای اتاق می باشد و هیچ وعده غذایی در این هتل بصورت رایگان دریافت نخواهید کرد.

عبارت B.B مخفف Bed & Breakfast می باشد و به معنای رزرو اتاق به همراه وعده غذایی صبحانه هست.

مینی بار در هتل :

مینی بار به یخچال های کوچک داخل اتاق گفته میشود که توسط هتل شارژ میشود و نوشیدنی های مورد نیاز مسافر نظیر آب معدنی ، نوشابه و خوراکی هایی مثل شکلات داخل آن قرار دارد.

در بعضی از هتل ها مینی بار رایگان می باشد و در بعضی هتل ها در زمان چک اوت هزینه مینی بار جدا حساب شده و هزینه آن از مسافر گرفته میشود.

روم سرویس در هتل

روم سرویس چیست ؟

یکی از خدمات خاص هتل ها ، ارائه روم سرویس به مسافر میباشد.

روم سرویس بدین معناست که در هر ساعتی که تقاضای میان وعده داشته باشید سریعا سفارش به اتاق شما آورده میشود و برای افرادی که با فرزند خود به سفر می روند بسیار مناسب است.

برای روم سرویس کافیست تنها با پذیرش هتل تماس بگیرید و درخواست روم سرویس خود را اعلام کنید. دقایقی بعد سفارش شما در اتاق هان حاضر است.

خدمات خانه داری در هتل :

خدمات خانه داری یا هاوس کیپینگ بخشی از هتل می  باشد که وظیفه تمیز کردن اتاق شما را بر عهده دارد.  هر زمان که شما درخواست تمیز کردن اتاق را به پذیرش اعلام کنید ، سریعا برای تمیز کردن در اتاق شما حاضر میشوند.

هم چنین در بعضی از هتل ها آویز دری تحت عنوان " Clean " یا " تمیز شود " وجود دارد که هنگام خروج آن را روی در قرار میدهید و پرسنل پس از دیدن آن بر روی درب اتاق اقدام به تمیز کردن محل اقامت شما خواهند کرد.

اصطلاحات مربوط به سن مسافر‎ ‎ در هتل :

 Adult : یا بزرگسال - به افراد بزرگسال بالای 12 سال گفته میشود.

Child : به افراد بین 2 تا 6 سال اطلاق میشود و معمولا در  هتل ها به آن ها تخت تعلق نمیگیرد.

CHD6-12 : به افراد بین 6 تا 12 سال گفته میشود که معمولا در اتاق ها تخت اضافه دریافت میکنند.

Infant : به نوزادان زیر 2 سال گفته میشود که هزینه ای بابت اقامت دریافت نمیگردد.

پیشنهاد میکنیم از مقالات زیر هم بازدید فرمایید.

نظرات کاربران (0 نظر)