پیگیری خرید

غذاهای محلی کیش

یکی از برترین جاذبه های گردشگری ایران ، جزیره کیش می باشد که هر ساله مورد بازدید هزاران گردشگر ایرانی و خارجی قرار میگیرد. مردم محلی جزیره کیش غذاهای محلی خوشمزه ای دارند.  با بدو کیش همراه باشید تا غذاهای محلی کیش را بشناسید. 

آیا غذاهای محلی کیش را می شناسید؟

غذاهای هر منطقه و هر شهر نشان از فرهنگ و شرایط آب و هوایی آن محدوده دارد. بسیاری از مردم گمان میکنند کیش شهری مدرن می باشد و پیشینه ی تاریخی ندارد. اما بر خلاف تصور عموم کیش دارای قدمت طولانی می باشد و مردم بومی کیش هم غذاها و فرهنگ مخصوص خود را دارند. برای آشنایی با غذای محلی کیش در ادامه با ما همراه باشید.

هم چنین اگر وقت کافی برای نوش جان کردن انواع غذاهای جزیره در رستوران های کیش را  ندارید میتوانید از رستوران های واقع شده در داخل هتل های جزیره کیش  در نزدیکی محل اقامت خود ، استفاده بفرمائید.

  • سمک مشوی

ماهی نقش مهمی در برنامه غذایی مردم جزیره کیش دارد. سمک شوی هم نوعی ماهی سرخ شده مخصوص ساکنان بومی جزیره می باشد که پس از طبخ آن با طعمی بی نظیر روبه رو خواهید شد. برای تهیه آن معمولا از ماهی شیر استفاده و به صورت کامل سرخ و برشته میکنند و به همراه یک سس خوش طعم عربی سرو میکنند.

سمک مشوی

  •  مرگوگ یا مرقوق

برخلاف بسیاری از غذاهای جزیره کیش که ماهی عنصر اصلی آن ها می باشد در مرگوگ هیچ ماهی ای استفاده نمیشود. مرگوگ یا مرقوق نوعی خورش محلی می باشد که از موادی مثل گوجه فرنگی ، گوشت با استخوان ، فلفل سبز تند ، بادمجان ، سیر و ... تهیه میشود و در نهایت شما با خوردن آن ،  مزه ی خوبی را تجربه خواهید کرد.

مرقوق یا مرگوگ

  • برنج شکری یا محمر

اگر شما هم علاقمند به غذاهای شیرین هستید به شما توصیه میکنیم برنج شکری یا محمر جزیره کیش را امتحان کنید. این غذای خوشمزه نوعی برنج شیرین است که در تهیه آن از شکر و یا عسل استفاده می شود و در کنار آن ماهی نیز سرو میشود.

محمر کیش

  • مضروبه

مضروبه از آن دسته غذاهایی می باشد که برای طبخ آن از ماهی استفاده میشود.

برای خوش طعم تر کردن این غذا در پخت آن  سبزیجات ، فلفل و سیر را  بکار می برند.

  • هریسه

هریسه حلیم مخصوص بومیان جزیره کیش می باشد که طعم منحصر بفرد خود را دارد و برای تهیه ی آن از بلغور گندم و گوشت دارچین و شکر و نمک استفاده میشود.

هریسه

  • برنج مجبوس

برنج مجبوس نوعی پلو با ادویه های خاص عربی می باشد که در کنار گوشت مرغ یا ماهی طبخ شده و به عنوان غذای اصلی مهمانی و مراسم های مختلف مردم بومی جزیره شناخته میشود. برای طعم دار کردن برنج از ادویه هایی مانند زیره ،  فلفل سیاه ، میخک ، رازیانه ، زیره سبز ، دارچین ، هل ، پیاز ، گوجه فرنگی ، زردچوبه ، نمک بهره می برند.

مجبوس کیش

اگر به جزیره زیبای کیش سفر میکنید احتمالا به اطلاعات زیر نیاز داشته باشید . سایت بدو کیش جهت رفاه حال گردشگران عزیز  اطلاعات جامعی را در هر یک از شاخه های زیر در اختیار شما قرار میدهد. 

 تفریحات کیش  رستوران های کیش بازارهای کیش هتل های کیش

نظرات کاربران (0 نظر)