پیگیری خرید

سوغات جزیره کیش : سوغاتی های کیش چیست؟

در این مقاله قصد داریم سوغات جزیره کیش را به شما معرفی کنیم، انواع سوغاتی های خوردنی ، پوشیدنی و صنایع دستی کیش را در این مقاله به شما معرفی می کنیم. جزیره کیش یکی از مقاصد پر تردد خلیج فارس می باشد که سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر دارد . وجود تفریحاتی مثل  اسکوتر زیر دریایی کیش ، فلای بورد کیش ،غواصی کیش ، بنانا کیش، بیگ بال کیش، سواحل دیدنی نظیر ساحل دامون کیش ، ساحل مرجان کیش  ، هتل های کیش ، بازارهای متنوع سبب شده که مقصد خوبی برای گردشگران باشد.

سوغات کیش

از کیش چه سوغاتی بخریم؟ سوغات کیش کدامند؟ 

در بازارهای کیش مدل های مختلفی از اجناس پیدا خواهید کرد که در این بین حتما به صنایع دستی  ،پوشاک و ... برخواهید خورد. شما می توانید با اندکی گشت و گذار سوغاتی های کیش را بیابید و خرید کنید .

بدو کیش لیستی از سوغاتی های مرسوم جزیره کیش را برای شما فراهم کرده تا قبل از خرید ذهنیتی از لیست اقلام مورد نیاز داشته باشید.

پوشاک

پوشاک در کیش با همه رنج قیمت و کیفیت های بالا یافت می شود و سوغاتی مورد علاقه شمار بسیاری از افراد می باشد.

به دلیل منطقه ازاد بودن جزیره واردات به شکل گسترده تری انجام میشود و شما انتخاب های زیادی خواهید داشت.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که علاقه به برند خاصی دارند در بازارهای جزیره کیش میتوانید انواع برند های با کیفیت را بیابید.

پوشاک جزیره کیش

قهوه و شکلات

در جزیره کیش انواع و اقسام فروشگاه های شکلات و قهوه وجود دارید و خیلی از برندهای با کیفیت در این حیطه را پوشش می دهد.

قهوه و شکلات سوغات سنتی جزیره محسوب نمیشود اما به سبب ازاد بودن واردات انواع مختلفی از ان وجود دارد که با قیمت های بسیار مناسب عرضه می شوند.

انواع قهوه ها و محصولات دیگر نظیر قهوه ترک ، نسکافه ، کافی میکس ، اسپرسو و ... در جزیره کیش قابل خرید هستند. برند های معروف شکلات نظیر کلاسنو، لینت، نوتلا، نستله، نسکوئیک، الیت، اتی، فراگاتا، پیاستن، کاوندیشن و .. نیز به چشم میخورند.

قهوه شکلات کیش

 ماهی و میگو

بومیان جزیره کیش عمدتا به صید ماهی مشغول هستند و از همین رو جزیره دارای انواع میگوها و ماهی هایی می باشد که از معروفیت بالایی برخوردارند و طعم آن ها هم فراموش نشدنی است.

ماهی تن، سنگسر، ساردین، هامور، سرخو، میش ماهی از مشهورترین ماهی های کیش می باشند که میتوانید به عنوان سوغات کیش به شهر خود ببرید. میگوهای جزیره هم انواع فراوانی دارد که معروف ترین ان شاه میگو می باشد و شما با خرید از جزیره  ماهی و میگویی با کیفیت ولی با قیمت پایین تر تهیه می کنید.

حتی میتوانید برای امتحان کردن طریقه صید ماهی در خلیج فارس  ، ماهیگیری دریایی در آب های عمیق و نیلگون را تجربه کنید .

ماهی و میگو کیش

خرما

خرما یکی از محصولات پرطرفدار منطقه جنوب کشورمان می باشد که انواع مختلف آن با بسته بندی های مختلف وارد بازار میشوند.

در کیش هم انواع خرما نظیر رطب ، خارک ، خرمای خشک و ... به عنوان سوغات کیش عرضه میشود.

اگر به جزیره کیش سفر میکنید از خرید خرماهای درجه یک آن غافل نشوید.

خرما کیش

ادویه

اگر غذاهای محلی کیش را تست کرده باشید ، متوجه طعم بی نظیر ان ها شده اید . یکی از عواملی که طعم خاصی به غذاهای جنوبی میدهد ادویه های مورد استفاده آن ها می باشد.

یکی از محبوب ترین سوغات جنوب ایران ، ادویه می باشد که در کیش هم میتوان ترکیباتی نظیر  هل سبز، ساقه زعفران، فلفل سیاه، دارچین، زیره سیاه، بادیان رومی، میخک، جوزبویا، ریشه جوز، زردچوبه، گشنیز، زیره سبز، گرد لیمو، گل محمدی، مرزه، فلفل قرمز، جوز هندی، کاری، تخم گشنیز، زیره سبز، زنجبیل و آویشن و ...  پیدا کرد که هرکدام برای طعم دادن به غذای خاصی مورد استفاده قرار میگیرد.

ادویه کیش

عسل

عسل های جزیره هم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و میتوانید آن را به عنوان یک سوغاتی خوش طعم خریداری کنید.

عسل کیش

حنا 

یکی از سرگرمی های جالب برای خانم های مسافر در جزیره کیش طرح و نگار با استفاده از حنا می باشد که در جزیره کیش  طرفداران زیادی دارد . با توجه به اینکه در این منطقه حنا به وفور استفاده میشود انواع حناهای مرغوب را میتوانید به عنوان سوغاتی کیش خریداری کنید.

حنا کیش

صنایع دستی 

جزیره کیش هم مانند شهر های دیگر ایران ، صنایع دستی مخصوص به خود را دارد .

کیشوندان با استفاده از پوسته‌ی حلزون، صدف، استخوان ماهی‌ها و ... صنایع دستی بی نظیری خلق میکنند که شما را شیفته خود میکند.

از صنایع دستی دیگر میتوان  گلیم سوزنی، سبدها و حصیرها و همچنین کوزه های سفالی و پارچه های گلابتون دوزی نیز اشاره کرد.

صنایع دستی

اگر به جزیره زیبای کیش سفر میکنید احتمالا به اطلاعات زیر نیاز داشته باشید . سایت بدو کیش جهت رفاه حال گردشگران عزیز  اطلاعات جامعی را در هر یک از شاخه های زیر در اختیار شما قرار میدهد. 

نظرات کاربران (0 نظر)