پیگیری خرید

آخرین وضعیت آب و هوای جزیره کیش - اقلیم آب و هوای کیش

آب و هوای جزیره کیش در تاریخ 1399/06/29و سه روز آینده

امروز شنبه
آفتابی
سرد‌ترین دما 29-38گرمترین دما
آب و هوای یکشنبه
آفتابی
سردترین دما 29-36گرمترین دما
آب و هوای دوشنبه
آفتابی
سرد ترین دما 30-36 گرمترین دما
آب و هوای سه شنبه
آفتابی
سرد ترین دما 30-38 گرمترین دما

جزیره کیش یکی از جزیره های زیبا و گردشگری ایران در خلیج همیشه فارس قرار دارد. ما سعی داریم درباره اقلیم آب و هوای کیش اطلاعاتی را در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار بدهیم.

اقلیم آب و هوای کیش

جزیره کیش آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. معمولا دمای هوا 27 درجه سانتی گراد است و در موارد بسیار کمی از دمای 32 درجه سانتی گراد بالاتر میرود. در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج گرمای خود میرسد. و در دی و بهمن ماه در حداقل دما میماند و آب و هوای خوبی را برای کیشوندان و گردشگران این جزیره است. دمای جزیره کیش در سرد ترین روز های زمستان از 3 درجه سانتی گراد پایین تر نمیرود. به همین علت در بیشتر فصل های سال آب و هوای کیش بسیار مناسب و لذت بخش است. در زمانی که هوا سرد تر میشود و رطوبت هوا کم میشود، آب دریا همچنان گرم است. طبق تحقیقاتی که در زمینه آب و هوای کیش انجام شده است، این جزیره از اوایل مهر ماه تا اردیبهشت ماه آب و هوای بسیار مناسبی دارد. و از اردیبهشت ماه به بعد هوا گرم شرجی میشود.

درکل مهمترین چیز که در رابطه با جزیره کیش باید بدانید شرجی بودن آب و هوای آن است. حتی در بسیاری از ماه ها سال رطوبت آن به 100% هم می رسد.

اقلیم آب و هوای کیش - آب و هوای کیش

آب و هوای کیش در فصل های مختلف

این جزیره بر عکس تمامی نقاط کشور که 4 فصل دارند، دارای 2 فصل گرم و معتدل است. 4 ماه از سال دارای آب و هوای دلپذیر و معتدل است و باد و باران های ملایم می وزرد و می بارد.با شروع آذر ماه فصل های خوش آب و هوا جزیره نیز آغاز می شود و تا پایان فروردین ماه ادامه می یابد. در این فصل ها شرجی بودن غیر قابل تحمل این جزیره کاهش می یابد.

بیشترین هوایی که این جزیره به خود اختصاص می دهد، آب و هوای گرم است که از اواخر فروردین ماه شروع و تا اوخر آبان ماه ادامه می یابد. 

آب و هوای کیش در بهار

با رسیدن فصل بهار ، آب و هوا در جزیره کیش کم کم متعادل میشود، و با رسیدن فصل اردیبهشت باد های موسمی از سمت شمال غرب شروع وزیدن میکنند و جریان های ناپایدار در این فصل از سال ناپدید میشوند.

همچنین در اردیبهشت ماه آب و هوای خشک است  به دلیل سرد بودن آب دریا و رطوبت نسبی در این جزیره پایین است. بادها و نسیم های ملایم موسمی که در این فصل می وزد هوا را دلپذیر تر میکند و در مجموع آب هوا در فصل بهار خیلی لطیف است و شرایط زیست محیطی مطلوبی دارد.

آب و هوای کیش در تابستان 

در فصل تابستان شما گرمترین هوای کیش را تجربه خواهید کرد که در این فصل از لحاظ شرجی بودن نیز در درجه بالایی قرار دارد و میتواند در طول روز آزار دهنده باشد ولی در شب ها هوای مطلوب تری دارد.

آب و هوای کیش در پاییز

آب و هوا جزیره کیش در فصل پاییز گرمای مطبوع و ملایمی دارد و در ماه مهر بادهای موسمی تحول پیدا کرده و با رگبار های تند و کوتاه همراه میشوند.

آب و هوای کیش در زمستان

جزیره زیبای کیش در طول فصل زمستان در معرض باد های شمال غربی قرار میگیرد با وجود تنگه هرمز در مسیر این باد ها موجب میشود جهت این باد ها به سمت جنوب غربی تغییر میکند زمستان هم یمکی از بهترین ماه ها برای سفر به جزیره کیش است.

به طور کلی این جزیره در محدوده گرم خشک قرار گرفته و در تاثیر آب و هوای بیابانی می باشد. همچنین دارای زمستان های کوتاه و ملایم، تابستان های طولانی و گرم است. تعادل آب و هوا در این جزیره تحت تاثیر توده های مختلف هوای جنوب و شمال غربی قرار دارد و کم باران و خشک است. بارندگی در این جزیره عمدتا به صورت سیلاب و رگبار در ماه های زمستان انجام می شود. در هوای تابستانی نیز میزان رطوبت بالا بوده و حتی ممکن است به صد در صد نیز برسد. بهترین زمان برای سفر به این جزیره در ماه های دی تا فروردین است زیرا در این ماه ها هوای جزیره دوست داشتنی و لطیف است.

پوشش گیاهی جزیره کیش

پوشش گیاهی جزیره کیش بخاطر بارندگی بسیار کم ، از نوعی است که در برابر هوای گرم و کم آبی پایدار باشند. رطوبت هوای جزیره کیش بسیار بالا است و از فروردین شرجی بودن هوا تا 9 ماه طول میکشد و در برخی موارد آنقدر هوا شرجی میشود که هر بامداد نشانه های شرجی بودن هوا را میتوانید روی گیاهان و سطوح غیرقابل نفوذ مشاهده کنید.

اقلیم آب و هوای کیش , آب و هوای کیش , دمای کیش , کیش آب و هوا

بخاطر نبود ایستگاه های کلیاتولوژی و یا سینوپتیک نمیتوان اطلاعات آب و هوای جزیره کیش مستقیما از خود جزیره دریافت کرد و برای کسب اطلاعات آب و هوای کیش باید از ایستگاه های موجود در خلیج فارس مخصوصا بند لنگه استفاده کرد.

بندر لنگه خصوصیات اقلیم آب و هوای کیش را اینگونه نشان میدهد که جزیره کیش گرم و مرطوب است و درصد رطوبت هوا بالا است. طبق بررسی های ایستگاه های فوق میانگین دمای سالیانه جزیره کیش 26 – 27 درجه سانتی گراد تفاوت میکند.

میانگین برای حداکثر گرمای جزیره کیش بالای 30 درجه سانتی گراد و حداقل 21 درجه سانتی گراد ثبت شده است.

در زمستان ار برخی از نقاط جزیره کیش جهت باد از شمال غربی است و باد هایی که از غرب میوزد در قسمت جنوبی خلیج فارس است و در تنگه هرمز جهت باد به سمت جنوب غربی تغییر میکند. دوماه از فصل هوا طوفانی است.

در تابستان باد های موسمی از شمال غربی در شمال خلیج فارس میوزد. در مهر ماه باد های موسمی همراه با رگبار های تند و کوتاه شروع میشود.

بهترین ماه ها برای سفر به جزیره کیش و استفاده از تفریحات کیش از مهر ماه تا اردیبهشت ماه است.

اب و هوا کیش

نظرات کاربران (0 نظر)