پیگیری خرید

کیش بهتر است یا قشم - مقایسه کیش و قشم

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

قبل از اینکه چمدان خود برای سفر به جنوب ایران ببندید این مقاله را مطالعه کنید.

سوالاتی که برای گردشگران جنوب ایران ممکن است پیش بیاید.

کیش بهتر است یا قشم ؟. کدام جزیره مقرون به صرفه تر است؟. خرید در جزیره کیش به صرفه تر است یا جزیره قشم؟.

ما در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ داده ایم وسعی داریم به شما گردشگران عزیز اطلاعاتی درباره کیش و قشم بدهیم و در تصمیم گیری درباره اینکه کیش بهتر است یا قشم به شما کمک کنیم.

البته لازم بذکر است که هرکدام از این جزیره ها ویژگی های مخصوص خود را دارند. 

  • جزیره قشم

شما از سه راه میتوانید به جزیره قشم سفر کنید؛ یک راه هوایی و دو راه زمینی.

  1. جاده تهران – بندر عباس 1303 کیلومتر است و از بندرعباس تا جزیره را از مسیر دریایی بروید که حدود ساعت طول میکشد.
  2. مسیر قطار تهران- بندرعباس که 1600 کیلومتر است و از بندر عباس تا جزیره قشم باید از مسیر دریایی بروید.
  3. پرواز با هواپیما از تهران به قشم که حدود 2 ساعت طول میکشد.

درباره تفاوت بلیط پرواز چارتر و سیستمی بیشتر بدانید

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

قشم بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان و بزرگترین جزیره خلیج فارس است. جزیره قشم از 22 کشور در جهان بزرگتر است. دره ها – دشت ها – کوه ها – سواحل زیبا – پوشش گیاهی کم نظیر و وجود حیات وحش و پدیده های زمین شناسی، این جزیره را محبوب کرده است. سفر کردن به جزیره کیش با جزیره قشم متفاوت است. امکانات تفریحی و رفاهی قشم قابل مقایسه با جزیره کیش نمی باشد، ولی اگر میخواهید از متفاوت ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری در جنوب ایران را ببینید ما جزیره قشم را پیشنهاد میکنیم. جزایر ناز – نگه چاه کوه – جنگل های حرا – دره ستاره – دره تندیس ها – بزرگترین غار نمکی در جهان و ساحل شیب دار که لاک پشت های پوزه دراز در آن تخم گذاری میکنند و... جاذبه های طبیعی جزیره قشم هستند و همین امر این جزیره را تبدیل به بهشت طبیعت گران کرده است. در سال های اخیر در سواحل جزیره قشم امکانات تفریحی مثل جت اسکی و غواصی نیز ارائه میشود. 

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

  • مدت زمان اقامت در قشم

اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید بهتر از که دو روز و سه شب در جزیره بمانید تا بتوانید بطور کامل از جزیره دیدن کنید. اگر از یک آژانس مسافرتی برای سفر به قشم استفاده میکیند دقت داشته باشید که در برگه قرار داد تمامی گشت ها و مکان هیی که مد نظرتان است درج شده باشد و به هیچ عنوان بصورت شفاهی گشتی را قبول نکنید چون برگه قرارداد شما برای آزانس اصلی جزیره قشم فرستاده میشود و و طبق قرادادی که نوشته اید به شما خدمات ارائه میدهند پس حتما موارد مد نظر خود را در قرارداد درج کنید تا با مشکل روبرو نشوید.

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

روز اول

شما میتوانید روز اول از جاذبه هایی که در امتداد جاده ساحلی جزیره مثل جزایر ناز- دره ستاره – غارهای خربس و جزیره هنگام است دیدن کند.

روز دوم

 روز دوم را به دیدن از جاذبه های غرب جزیره قشم بپردازید. این مکان های گردشگری شامل: جنگل حرا – تنگه چاه کوه و روستای لافت میشود. مشاهده غروب آفتاب در روستای لافت همراه با باد گیر ها و اسکله زیبای این روستا بسیار جذاب و دیدنی است. دوستانی که اهل عکاسی هستند می توانند از ناخدا های پیش کسوتی که در غروب به این روستا می آیند عکس های جالبی را ثبت کنند. 

روز سوم

شما میتوانید روز آخر خود را به خرید و تفریحات دریایی بپردازید. درضمن در بیشتر روستاهای جزیره قشم دختران و زنان با استعدادی وجود دارد که نقش حنا را در کمتر از چند دقیقه بر دست و پایتان میندازند. محبوب ترین غذای جزیره قشم قلیه ماهی است که با از ماهی تن یا به زبان محلی هوور تهیه میشود.

درضمن اقلیم آب و هوای کیش و قشم مشابه هم هستند و آنچنان تفاوتی باهم ندارند.

ارزان ترین تور های در ایام نورو از 450.000 تومان شروع میشود که شامل پرواز – ترانسفر رفتو برگشت و صبحانه میشود. که با خرید و غذا حدود هشتصد هزار تا یک میلیون هزینه میبرد.
درضمن قیمت ها در جزیره قشم بسیار ارزانتر از جزیره کیش است.

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

  1. برای سفر به جزیره کیش سه را وجود دارد: یک راه هوایی- دو راه زمینی.
  2. راه زمینی از تهران به بندرلنگه که حدود 1509 کیلومتر است و از بندر لنگه تا جزیره باید از راه دریایی بروید.
  3. سفر باقطار از تهران به بند عباس که 1600 کیلوتمر است و حدود 20 ساعت طول میکشد.
  4. سفر  مستقیم از فرودگاه تهران به فرودگاه کیش که یک ساعت و نیم طول میکشد.

با توجه به هزینه هایی ماانند پرداخت سوخت – غذا – استهلاک و .. گزینه اول را خط بزنید بهتر است.
گزینه دوم به صرفه تر است ولی اگر بخواهید خانوادگی یا گروهی به جزیره کیش سفر کنید لازم است بدانید که در روز فقط 3 قطار به سمت بندرعباس حرکت میکند. از 28 بهمن ماه تمامی بلیت های ایام نوروز فروخته شد و  اگر خوشانس باشید در روز شاید بتوانید برای یک نفر یا دونفر بلیت تهیه کنید. پس راه دوم راهم کنار میزاریم.

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

یکی از مکان های گردشگری مهم در ایران و در خلیج فارس جزیره کیش است. جزیره کیش از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است ولی در ایام نوروز تمام امکانات اقامتی در این جزیره توسط تور های گردشگری پر میشود. و اجاره خانه هم اصلا به صرفه نیست. پس بهترین راه حل خرید تور کیش از آژانس هاست. دقت داشته باشید حتما از آزانس هایی که مجی مستقیم تور کیش هستند، تور کیش را خریداری  کنید . البته تمامی آزانس ها ادعا میکنند که مجری تور مستقیم کیش هستند پس برای فهمیدن این قضیه میتوانید با هتل مورد نظر خود تمام بگیری و بپرسید که با کدام آژانس های گردشگری قرار داد بسته اند. معمولا تور های گردشگری کیش دوشب و سه روز هستند. درضمن دقت داشته باشید که ساعت پرواز شما قبل از ساعت دو بعد ازظهر باشد که مجبور نشوید هزینه اضافی به هتل پرداخت کنید.

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

پیشنهاد میکنیم که تور دور کیش را از دست ندهید. بیشتر هتل ها در جزیره کیش این تور را ارائه میدهند اگر هم هتلی که در آن اقامت دارید این تور را ارائه نداد میتوانید با یک تاکسی در کیش صحبت کنید تا شمارو دوره جزیره بچرخاند. معمولا از ساعت دو بعد از ناهار حرکت میکنند و دیدنی های کیش مانند: آب انبار کیششهر زیر زمینی کاریز کیششهر تاریخی حریره کیش و درخت بزرگ سبز کیش را به شما نشان میدهند و هنگام غروب آفتاب شما به کشتی یونانی می رسید که منظره زیبایی را مشاهد میکنید. همچنین شما عزیزان میتوانید شب ها دوچرخه اجاره کنید و در کنار ساحال از دوچرخه سواری و منظره های زیبا لذت ببرید. میتوانید در اسکله تفریحی بزرگساحل مرجان کیش – برخی از هتل ها و... دوچرخه اجراه کنید. جزیره کیش بیشترین تفریحات آبی را ارائه میدهد این تفریحات شامل : جت اسکی کیششاتل کیشچتر پاراسل کیشفلای بورد کیشبنانا کیشغواصی کیشاسکوتر زیر دریایی و ..میشود. معمولا قیمت های ارائه شده در کلوپ های دریایی در جزیره کیش گران است ولی شما میتوانید از سامانه رزرواسیون کیش - کیش تخفیف از قسمت تفریحات یا رزرو تفریحات - تفریح مورد نظر خود را به صورت آنلاین همراه با تخفیف های ویژه رزرو کنید.

باید در نظر داشته باشید که هزینه سفر به کیش که شامل : تور کیشخرید از بازارهاهتلرستوران هاتفریحات و... حدود 2 تا 3 میلیون خواهد بود.

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

  • مقایسه جزیره کیش و قشم

ما طبق نظرات گردشگران عزیز به امکانات این دو جزیره از 5- تا 5 امتیاز داده ایم که کیش بهتر است یا قشم . هرچه عدد بالاتر باشد یعنی امتیاز بهتری را کسب کرده است.

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

کیش بهتر است یا قشم , مقایسه کیش و قشم

نظرات کاربران (0 نظر)