پیگیری خرید

اجاره موتور برقی در کیش (نرخ نامه جدید 1400)

یکی از جالب و هیجان انگیزترین تفریحات در جزیره کیش بعد از اجاره ماشین در کیش ، اجاره موتور برقی کیش می باشد که توجه خیلی از مسافران را به خود جلب کرده است.

موتور برقی کیش

استفاده از این موتور های برقی تنها مختص به گردشگران نمی باشد بسیاری از بومیان این جزیره بدلیل بالا بودن هزینه های تاکسی از این موتور های برقی برای حمل و نقل روزانه خود استفاده میکنند. برخی از مراکزی که این موتورها را اجاره میدهند نسخه سه چرخ هم دارند برای راحتی بانوان و افرادی که  تا به حال موتور سواری نکرده اند تا بتوانند به راحتی تعادل خود راحفظ کنند و از موتور سواری لذت ببرند. استفاده از این موتورها برای بانوان آزاد است و استفاده کنندگان از این موتورها میتوانند در مسیر های مخصوص دوچرخه سواری تردد نمایند.

اجاره موتور برقی در کیش

شما می توانید آخرین قیمت اجاره موتور برقی در کیش را از شماره 02172806 دریافت نمایید.


شرایط استفاده از موتور برقی کیش

  1.  در زمان اجاره این موتورها کارت شناسایی و پرداخت مبلغی جهت ضمانت سلامت موتورها از شما دریافت میکنند.
  2.  استفاده کنندگان از این موتورهای برقی باید سن حداقل 15 سال داشته باشند.
  3.  استفاده از لوازم ایمنی نظیر کلاه الزامی می باشد.
  4.  اجاره کننده موظف به پرداخت خسارت های ناشی از بی احتیاطی و استفاده نادرست می باشد.
  5. موتورهای برقی فقط مجاز هستند که در مسیر جاده دوچرخه حرکت کنند.
  6.  مسئولیت هرگونه خسارت های جانی بر عهده خود اجاره کننده میباشد و ایستگاه های اجاره دهنده موتورها هیچگونه مسئولیتی را به عهده نمیگیرند.
  7.  از تردد در مسیر های عابرین پیاده و خاکی جدا خودداری فرمائید.

موتور برقی کیش

رعایت موارد زیر در زمان استفاده از موتور برقی در جزیره کیش الزامیست :

  1. با سرعت مجاز حرکت کنید.
  2. برای حرکت از مسیر سمت راست استفاده کنید.
  3. مراقب افراد سالمند و کودکان باشید.
  4. توجه داشته باشید که تا قبل از اتمام شارژ موتورها به ایستگاه بازگردید .

عوامل حائز اهمیت برای اجاره موتور برقی:

 قدرت موتور برقی

عامل بسیار مهمی که قیمت موتور را تعیین می کند قدرت موتور است. زیرا هر اندازه که قدرت موتور بیشتر باشد شتاب و سرعت موتور نیز متقابلا افزایش پیدا میکند. هم چنین لازم است حتما به این نکته توجه کنید که کیفیت ساخت موتور در این زمینه بسیار مهم می باشد زیرا موتور های چینی دارای قدرتی حدود 3000 وات هستند اما در نهایت دارای سرعت 50 کیلومتر بر ساعت می باشند!

سرعت موتور برقی 

دومین نکته بسیار مهم که باید در زمان خرید موتور برقی به آن توجه کنیم سرعت موتور است. حداکثر سرعت موتور های برقی حدود 80 کیلومتر بر ساعت می باشد.

مسافت

با شارژ کامل موتورهای برقی مسافتی حدود 40 تا 80 کیلومتر را میتوان طی کرد که این رقم با حداکثر سرعت تقریبا برابر خواهد بود. پس هنگام خرید موتورهای برقی حتما باید به این نکته توجه کنید که با این نوع موتورها نمیتوانید مسافت های زیادی را طی کنید و یا از شهر خارج شوید. موتور های برقی در استفاده معمولی و شهری می توانند تا 6 ساعت برایتان کارایی داشته باشند.

باتری

باتری های موتور برقی به سه دسته: باتری های اسیدی، لید اسید و لیتیومی تقسیم می شود. باتری های اسیدی دارای کیفیت و عمر بسیار پایینی می باشد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم موتور های برقی با باتری اسیدی را خریداری نکنید. باتری های لیتیومی دارای کیفیت و عمر بسیار بالایی است به طوری که بعد از مدت ها استفاده باز هم به طور کامل خالی و پر می شود بنابراین این نوع باتری ایده آل ترین گزینه برای موتور های برقی می باشد. باتری های لید اسید ترکیبی ار باتری های اسیدی و لیتیومی است که به دلیل قیمت و کارکرد مناسبی که دارند اکثر موتور های برقی به این نوع باتری مجهز هستند. 

اندازه موتور برقی

هنگام خرید موتور های برقی باید به سایز موتوری که مناسب شما است بسیار توجه کنید زیرا این موتور ها در سه سایز: اسکوتر، اسپرت و کروز(کراس) طراحی شده اند. اکثر موتورهای برقی موجود در ایران به دو نوع اسکوتر و موتور برقی اسپرت می باشد.

کیفیت بالا و سبک بودن بدنه موتور برقی

کیفیت مواد استفاده شده در موتور های برقی با توجه به برند و کشور سازنده آن متفاوت است. هر اندازه موتور برقی از مواد با کیفیت تر ساخته شده باشد امنیت شما را هنگام زمین خوردن و برخورد کردن به موانع تامین خواهد کرد. 

سبک بودن بدنه ی موتور نیز عاملی است که باید زمان خرید چک کنید. هر اندازه بدنه ی موتور سبک تر باشد سرعت و شتاب بیشتری در زمان حرکت به سربالایی ها خواهید داشت. 

گارانتی و خدمات پس از فروش موتور برقی

در خرید موتور برقی داشتن گارانتی معتبر که تمامی هزینه های قطعات موتور را تامین کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

زمان لازم برای شارژ باتری

معمولا زمان لازم برای شارژ باتری موتورهای برقی 4 تا 6 ساعت می باشد بنابراین اگر میخواهید از موتور برقی روزانه استفاده کنید باید هر شب باتری را شارژ نمایید. هر اندازه که شارژر شما قوی تر باشد باتری شما زودتر شارژ می شود. قطع اتوماتیک شارژر برای جلوگیری از خراب نشدن باتری از دیگر نکات مهمی است که باید به آن دقت کنید.

لازم به ذکر است برای خرید موتور برقی  حتما به قابل حمل بودن باتری های موتور توجه کنید زیرا در این صورت شما میتوانید در هر زمان و مکانی باتری موتور را جدا کنید و شارژ کنید. 

نوع ترمز موتور برقی:

ترمز های موتور در ایران به سه نوع : دیسکی، لنتی، جفت دیسک تقسیم میشوند.

انواع موتور برقی ها

موتور ها به سه دسته : موتور برقی ،اسکوتر و سه چرخ تقسیم می شوند.

موتور برقی ها از لحاظ ظاهری دارای چرخ های بزرگی هستند و ضریب امنیت ترمز آن ها بسیار بالاتر از انواع دیگر موتور ها است. جالب است بدانید محل قرار گیری باتری و محرکه موتور سیکلت جلوی زین قرار دارد اما در حالتی که موتور برقی ها بزرگ تر باشند موتور محرکه زیر باک قرار میگیرد.

نمونه های موتور برقی 

در این قسمت به دو نمونه موتور برقی: سوپر سکو و لیفان مدل 2000 وات اشاره می کنیم:

سوپر سکو

موتور برقی سوپر سکو به دلیل اصالت اروپایی از دیگر موتورهای برقی تمایز پیدا کرده است. این موتور دارای ظاهری فوق العاده با بدنه اتریشی و دارای توان موتوری 800 تا 1200 وات تولید بوش آلمان می باشد. سوپر سکو  سه حالت قدرتی با نام های حالت اکونومی، نرمال و اسپرت دارد.  باتری این مدل موتور از نوع لیتیوم و قابل حمل است که باید 6 ساعت به شارژ باشند ولی با هر بار شارژ حدود 65 کیلومتر با حداکثر سرعت 45 کیلومتر بر ساعت پیمایش دارند که شما با دیدن صفحه نمایش دیجیتال این موتور می توانید میزان شارژ و پیمایش را چک کنید.
لازم است بدانید قدرت تحمل وزن این موتور 150 الی 200 کیلو گرم می باشد و قابل استفاده در شیب های تند است.

لیفان مدل 2000 وات

این موتور نسخه ی کوچک شده موتور پالس است که سیستم پیشرانه اتوماتیک و آپشن مد سرعت را دارا است. از مشخصات این موتور می توان به موتور برقی 2000 وات ، باتری 72 ولت 20 آمپر بر ساعت، ترمز جلو و عقب دیسکی هیدرولیکی اشاره کرد. موتور لیفان با یک بار شارژ 8 ساعته 50 کیلومتر با حداکثر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت پیمایش می کند. موتور برقی 2000 وات لیفان نیازی به پلاک و گواهینامه ندارد و در شرایط کنونی به کاهش هزینه های این چنینی کمک می کند که مزیت بسیار عالی برای موتورسواران به  شمار می رود.

اجاره موتور برقی در کیش

اسکوتر ها

این مدل موتورها ظاهری مناسب و در عین حال جوان پسند دارند. اسکوتر ها به دلیل داشتن فضایی برای قرار گرفتن پاها، مانند موتور وسپا هستند به همین دلیل بسیار مناسب برای استفاده خانم ها می باشند. ممکن است شنیده باشید اسکوترها به صورت براشلس هستند این کلمه به معنی این است ﻣﻮﺗﻮر دارای ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺧﻠﻮت ﺗﺮ و ﺳﺒﮏ ﺗﺮ است که ﺑﺎ ﺣﺬف ﭼﺮخ دﻧﺪه ، زﻧﺠﯿﺮ و ﯾﺎ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻧﺘﻘﺎل ﻗﺪرت و راﻧﺪﻣﺎن ﺑﯿﺸﺘﺮی را ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻮﺗﻮر ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻗﺪرت، ﺗﻮﺳﻂ زﻧﺠﯿﺮ ﯾﺎ ﺗﺴﻤﻪ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد دارد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻧﺪاﺷﺘﻦ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻧﺘﻘﺎل ﻗﺪرت ﻣﺠﺰا ﻣﺎﻧﻨﺪ زﻧﺠﯿﺮ و ﺗﺴﻤﻪ اﺳﺘﻬﻼک ﮐﻤﺘﺮی را دارا ﻫﺴﺘﻨﺪ. در این قسمت به معرفی پنج اسکوتر کاربردی می پردازیم:

لیفان مدل E3

این موتور دارای درایو الکتریکی یا کنترل کننده دور موتور، برای تنظیم الکتروموتور با باتری لیتیوم 60 ولت 24 آمپر می باشد. همچنین این مدل اسکوتر دارای موتور جوش نسل E3 است.

اجاره موتور برقی در کیش

X-men

موتور براشلس ژاپنی، دارای وزن بدنه بسیار سبک  60 کیلوگرم و تحمل وزن تا 180 کیلوگرم است. باتری 42 ولت 20 آمپر این موتور قادر است که با هر بار شارژ 6 ساعته مسافتی حدود 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت را طی کند.

MAD

این موتور توسط شرکت ایتالیایی Velocifero به گونه ای طراحی و تولید شده است که دارای دسته تاشو می باشد که با تا کردن دسته آن می توانید به راحتی آن را درون ماشین قرار دهید و به مکان های دلخواهتان ببرید و از موتور سواری لذت ببرید. این محصول دارای چرخ های پنوماتیک آفرود است که می توانید در مناطق کویری شنی و برفی به راحتی از آن استفاده کنید. موتور نوع MAD دارای باتری 48 ولت 12 آمپر است که با هر بار شارژ مسافتی حدود  40 تا 50 کیلومتر بر ساعت را طی میکند.

اجاره موتور برقی در کیش

مادو

این مدل مادو 220 ساخت ایران است و قطعات آن را به راحتی میتوان تامین کرد. مادو 220 اولین موتوری است که ساخت ایران می باشد و تمامی قطعات آن بر خلاف دیگر موتورهای برقی بازار در ایران تولید شده است. این موتور در 11 رنگ و 2 مدل چراغ عرضه شده است.
این موتور ایرانی دارای امنیت بسیار بالایی می باشد به گونه ای که می توانید از راه دور موتور را خاموش یا روشن کرد و زمانی که موتور حرکت داده شود می توانید با قفل کردن اتوماتیک چرخ های عقب از حرکت آن جلوگیری نموده و سرقت را تقریبا غیر ممکن کنید. 

اجاره موتور برقی در کیش

هیلتون

این موتور دارای ظاهری جذاب با بدنه ای مقاوم است. وزن این موتور 96 کیلوگرم است و تا وزن 180 کیلوگرم را میتواند تحمل کند. توان موتور هیلتون حدود 1500 وات و باتری 60 ولت 20 آمپر می باشد که با حداکثر سرعت 50 کیلومتر مسافتی حدود  40 تا 60 کیلومتر بر ساعت را طی میکند.

مزایای استفاده از موتور برقی

از مزایای استفاده از موتور برقی کیش میتوان به بی صدا بودن و عدم تولید آلودگی آن اشاره کرد که این امر موجب استفاده روز افزون کیشوندان و گردشگران ازاین موتورهای برقی در جزیره کیش شده است.

 موتور برقی کیش در سراشیبی ها انرژی ذخیره میکنند و باتری خود را شارژ میکنند و با استفاده از این ترفند مسیر طولانی تری را طی میکنند. اما اگه از قبل کامل شارژ شده باشند ( 4 ساعت برای شارژ شدن زمان لازم است ) حداقل تا یک ساعت و حداکثر تا سه ساعت کارایی دارند. برخی از گردشگران برای صرفه جویی بیشتر در باطری چراغ های موتور های را روشن نمیکنند و این عمل باعث میشود که رانندگان خودرو ها انها را در هنگام شب نبینند و منجر به تصادف شود این موتور سوارها بدلیل هموار نبودن جاده دوچرخه سواری و بدون هیچ آگاهی از قوانین موتور سواری و راهنمایی و رانندگی در خیابان ها تردد میکنند و این عمل باعث تلفات جانی و تصادفات زیادی میشود.

گردشگران موظف اند موتورهای برقی را از هر ایستگاهی  که اجاره میکنند به همان جا تحویل دهند زیرا هر ایستگاه متعلق به یک فرد است و اگر موتور را به مراکز دیگر تحویل دهند مسئول آن ایستگاه نمیداند که گردشگران موتورها را با چه وضعیتی از ایستگاه تحویل گرفته اند.

بسیاری از افرادی که این موتورها را اجاره میکنند توان کنترل آنها را ندارد و همین امر موجب تصادف و زمین خودن و آسیب دیدگی آنها میشود و از آنجایی که پیست های دوچرخه سواری کیش مکانی برای مانور موتور سواران شده است دیگر گردشگران نمیتوانند با خیال راحت دوچرخه سواری و پیاده روی کنند و همیشه ترس از برخورد با این موتورسواران را دارند.

موتور برقی کیش

با توجه به اینکه این موتورها هیچگونه صدایی ندارند به اشباح سرگردان معروف شده اند و هیچکس از حضور آنها مطلع نمیشود این موضوع مشکلاتی را هم به دنبال دارد که باعث ترس عابرین و دوچرخه سواران میشود. این موتور ها باتوجه به مدل ،  قیمت های مختلفی دارند که شما میتوانید با توجه به سلیقه خود آن ها را انتخاب نمایید.

قبل ورود موتورهای برقی ، جزیره کیش به جزیره ای آرام و امن و بدون موتور معروف بود اما با ورود این موتورها کمی از محبوبت آن کاسته شده است زیرا گاهی اوقات موتور سواران آرامش دوچرخه سواران و عابرین را بر هم میزنند و یا با سر پیچی از قوانین و باعث تلفات جانی و آسیب به خود و دیگران میشوند. از آنجایی که این موتورها ساخت کره و چین هستند خساراتی که به آنها توسط گردشگران وارد میشود بسیار گران تمام میشود.

شما میتوانید در کنار استفاده از اجاره ماشین درکیش و موتور برقی کیش ازتفریحات آبی مانند (غواصی کیش - پاراسل کیش - شاتل کیش- بنانا کیش - پارک آبی اویشن- پدل بورد کیش - اسکوترزیر دریایی کیش - فلای بورد -  ماهیگیری دریایی در آب های عمیق ) هم لذت ببرید.

نحوه استفاده از این موتورها خیلی ساده است و تنها با استفاده از گاز و ترمز به حرکت درمی آیند و قبل از استفاده به اجاره کننده گان طریقه استفاده از آن ها را آموزش میدهند تا حتی کسانی تا به حال از موتور استفاده نکرده اند بتوانند به راحتی تعادل خود را حفظ نمایند و از خسارت های جانی و مالی جلوگیری شود.

علاقه مندان به موتورهای برقی با پرداخت کمترین هزینه بابت اجاره این موتورها میتوانند این موتورها را اجاره نمایند و در جاده دوچرخه سواری کیش و اطرف پارک ساحلی مرجان  و پارک سیمرغ  به لذت بردن از زیبایی های جزیره کیش مشغول شوند. 

نظرات کاربران (0 نظر)